اقتصاد بین الملل

به شماره افتادن نَفَس سلطه مالی آمریکا

به نقل از ایزوستیا، آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته مالی دومای روسیه، طی مصاحبه‌ای در حاشیه برگزاری مجمع اقتصادی سن پترزبورگ گفت: سر به فلک کشیدن بدهی عمومی آمریکا و تکیه این کشور به سیاست تحریم علیه دیگر کشورها اعتبار آمریکا را به عنوان یک شریک اقتصادی به خطر انداخته و به زودی وجهه آمریکا به عنوان پیشران اقتصاد جهانی را هم خدشه‌دار خواهد کرد.

به گفته این مقام برجسته دومای روسیه، فهم آمریکا از تجارت جهانی به سرعت در حال کاهش است و این روند طی سال‌های آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

آکساکوف افزود: ما شاهد این هستیم که سهم آمریکا از تجارت جهانی کاهش یافته و به خاطر تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه، اعتماد به دلار هم پایین آمده است.

آمریکا در حال زیر سوال بردن اعتماد شرکای اقتصادی

وی تأکید کرد: تا پیش از این 70 درصد تجارت جهانی بر مبنای دلار انجام می‌شد اما حالا این رقم به 60 دلار رسیده است. می‌توانید تصور کنید که فقط در یک بازه زمانی کوتاه شاهدکاهش 10 درصدی بوده‌ایم، این مسئله بسیار جدی است.

به‌طور طبیعی این روند ادامه پیدا خواهد کرد؛ چراکه آمریکا با اقداماتش در حال زیر سوال بردن اعتماد شرکای اقتصادی خود است. البته این اتفاق طی یک تا دو سال آینده نخواهد افتاد، اما طی 10 سال آینده، آمریکا دیگر کشور مسلط فضای مالی جهان نخواهد بود.

وی گفت: البته سیاست‌های خارجی این کشور همه ماجرا نیست، بلکه آمریکا به خاطر سیاست‌های اقتصادی‌اش در داخل هم دچار مشکل شده است.

 

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/3vkb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا