اقتصاد بین الملل

تاثیرهای منفی تحریم‌ها علیه روسیه بر اقتصاد جهان

 به نقل از روسیا الیوم، سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که انتظار می‌رود تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه به دلیل درگیری در اوکراین بر بیشتر اقتصادهای جهان تأثیر منفی بگذارد. این سازمان در گزارش خود درباره تجارت جهانی برای سال ۲۰۲۳ گفت: حتی تنش‌های تجاری دوجانبه می‌تواند رشد اقتصادی را در کشورهایی با اقتصادهای بسیار یکپارچه کاهش دهد.

سازمان تجارت جهانی افزود: به عنوان مثال نشان داده شده است که تنش‌های تجاری بین چین و ایالات متحده موجب خسارات رفاه اجتماعی تا حدود ۰.۳٪ از تولید ناخالص داخلی در چین و ۰.۱٪ از تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده شده است. به همین ترتیب، انتظار می‌رود تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه نیز تأثیر منفی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، تنش‌های ژئوپلیتیکی معمولاً بر کشورهای درگیر در گسست روابط تجاری تأثیر می‌گذارد، بیش از سایر کشورهایی که به بی طرفی پایبند هستند و ممکن است از این امر منتفع شوند. به عنوان مثال، بر اساس گزارش سازمان تجارت جهانی، تنش در روابط تجاری بین چین و ایالات متحده منجر به افزایش عرضه محصولات تولیدی به ایالات متحده از سایر کشورهای در حال توسعه شده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/ea8y

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا