دسته‌بندی نشده

تحریم نفتی رژیم صهیونیستی

 گزارش خبرگزاری بلومبرگ بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی کپلر نشان داد که از اواسط ماه مه، رژیم اسرائیل حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده است که بیش از نیمی از آن از دو کشور آذربایجان و قزاقستان است.

در گزارش بلومبرگ آمده است، در سایه تداوم جنگ آن علیه نوار غزه و درخواست‌ها از کشورهای اسلامی نظیر همین کشورهای آذربایجان و قزاقستان برای قطع صادرات نفت خام به اسرائیل در حالی که تل‌آویو به عنوان تولیدکننده نفت خام محسوب نمی‌شود، با مشکلاتی روبه رو خواهد بود.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، 60 درصد نفت خام وارداتی اسرائیل از اواسط ماه مه از قزاقستان و آذربایجان وارد شده است و تولیدکنندگان غرب آفریقا، به ویژه گابن و همچنین کشورهای برزیل و مصر دیگر تامین کنندگان اصلی آن محسوب می‌شوند.

اشکلون، مهمترین ایستگاه واردات نفت اسرائیل

بلومبرگ اعلام کرد که اسرائیل جایگزین‌هایی برای عرضه نفت از کشورهای مسلمان دارد، زیرا ایالات متحده، متحد اصلی اسرائیل، به عنوان بزرگترین تامین کننده اضافی نفت خام به بازار جهانی دریایی در سال جاری طبقه بندی شده است.

این خبرگزاری تاکید کرد: مهم ترین مسئله برای اسرائیل تامین امنیت بنادر نفت و آب‌های سرزمینی اسرائیل است تا واردات بتواند با خیال راحت وارد شود، در حالی که اسرائیل دارای سه پایانه واردات نفت خام اشکلون(عسقلان) و حیفا در دریای مدیترانه و ایلات در دریای سرخ است.

بلومبرگ افزود: اشکلون، مهمترین ایستگاه واردات نفت اسرائیل، حدود 180 هزار بشکه در روز جابجا می کند و همچنین در نزدیکی غزه است که اندکی پس از عملیات فلسطینی‌ها در هفتم اکتبر 2023 بسته شد و هنوز هم بسته مانده است.

تحریم نفتی رژیم صهیونیستی

این خبرگزاری گفت: این در حالی است که بنادر اشکلون، حیفا و اشدود در مدت اخیر بارها هدف حملات راکتی از سمت غزه قرار گرفته است و بندر ایلات نیز از سوی یمن مورد تهدید و حمله قرار دارد و در این زمینه هیچ تضمین امنیتی وجود ندارد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به دنبال تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در 18 اکتبر از کشورهای اسلامی خواست تا «تحریم نفتی رژیم صهیونیستی» را اعمال کنند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین بر لزوم اخراج سفرای رژیم جنایتکار از کشورهایی که با آن رابطه دارند، تاکید کرده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/eyfw

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا