اخبار

تراز تجاری منطقه آزاد ماکو مثبت شد

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ حسین گروسی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در حاشیه نمایشگاه مطبوعات با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری این منطقه آزاد تجاری گفت: تراز تجاری توسط گمرک و وزارت اقتصاد اعلام می‌شود، بنا بر آخرین اعلامی که توسط وزارت اقتصاد انجام شده منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو به تراز تجاری مثبت دست پیدا کرده است.

 

وی افزود: منظور از مثبت شدن تراز تجاری این است که حجم صادرات آن بیش از واردات است.

 

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در خصوص بیشترین کالا‌هایی که از این منطقه صادر می‌شود گفت: در حال حاظر منطقه آزاد ماکو جزو برترین صادر کنندگان پوشاک است که با توجه به حمایت‌های بیشتر می‌توان این منطقه را به عنوان شهر یا هاب پوشاک در نظر گرفت.

 

گروسی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: با توجه به معضل کم آبی در کشورمان توانستیم باغ مدرنی را احداث کنیم که آبیاری در آن به صورت هوشمند انجام می‌شود و این طرح جزو پروژه‌های بزرگ مقیاس به حساب می‌آید.

وی افزود: احداث این باغ با فناوری‌های جدید باعث ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی در منطقه شده و نگاه ویژه‌ای توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی به آن می‌شود.

 

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: یکی دیگر از بخش‌هایی که باعث جذب سرمایه گذار خصوصی شده مربوط به حوزه لجستیک و ترانزیت کشور است.

 

وی در پایان گفت: دهکده لجستیک در زمینی به مساحت ۱۸۲۰هکتار در حال راه اندازی است که قابلیت اتصال کریدور شرق به شمال غرب را متصل کند.

 

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/nx4y

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا