دسته‌بندی نشده

تشکیل کارگروه ویژه رفع موانع تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن

در جلسه شورای عالی مسکن، رئیس جمهور به وزرای کشور، راه و اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی دستور داد ضمن بررسی آمارهای ارائه شده از متقاضیان تسهیلات مسکن معرفی شده به بانک‌ها، تعداد قراردادهای منعقده و میزان تسهیلات پرداختی، مدیران بانک‌هایی که در این زمینه به وظایف خود عمل نکرده‌اند، مواخذه شوند.

در همین زمینه، دکتر محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر حمایت و تعامل ویژه شبکه بانکی با وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد عملیاتی نهضت ملی مسکن و استفاده از روش های مختلف تامین مالی مسکن سازی در کشور تاکید کرد.

در این کارگروه ویژه که با حضور مسئولان اعتباری بانک مرکزی ، مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی ، روسای شورای هماهنگی بانک ها ، کانون بانک ها و موسسات اعتبار خصوصی و مدیران اعتباری شبکه بانکی باید برگزار شود رفع مغایرت های آماری در زمینه عملکرد بانک ها در حوزه تامین مالی ،تعداد متقاضیان معرفی شده به بانک ها ، تعداد قراردادهای منعقد شده و میزان تسهیلات پرداختی در طرح نهضت ملی مسکن را حسب دستور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن باید ‌بررسی و تعیین تکلیف کنند.

راهکارهای تسریع در تامین تسهیلات بانکی ساخت مسکن

رئیس کل بانک مرکزی همچنین از این کارگروه تخصصی خواست ، پیشنهادهای مختلف مطرح شده در زمینه طرح نهضت ملی مسکن و راهکارهای تسریع در تامین تسهیلات بانکی ساخت مسکن از جمله روش های مختلف تامین مالی مسکن سازی و حتی استفاده از تامین مالی خارجی در این طرح ملی را بررسی و نتیجه نهایی را برای تصمیم گیری آماده کنند .

مشارکت شبکه بانکی در طرح های مسکن سازی کشور

رئیس کل بانک مرکزی همچنین تسهیل و رفع موانع نهضت ملی مسکن را در حل مشکلات مردم در عرصه مسکن ضروری دانست و گفت :‌شبکه بانکی حتما با تمام توان در طرح های مختلف مسکن سازی در کشور مشارکت خواهد کرد .

در این جلسه معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و مدیران عامل بانک ها نیز به ارائه دیدگاه ها و عملکرد خود در زمینه طرح نهضت ملی مسکن پرداختند.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/kftb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا