اخبار

تصویب اختصاص 25 درصد تسهیلات تبصره 18 به رونق اشتغال در بخش تعاون

مهدی مسکنی در مورد اعتبارات تبصره 18 برای بخش تعاون گفت: براساس مصوبه هشتاد و سومین جلسه شورای عالی اشتغال مقرر شد 25 درصد از اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه به بخش تعاون اختصاص یابد. این مصوبه در ماه‌های پایانی سال قبل در شورای اشتغال گذرانده شد.

وی در پاسخ به اینکه تاکنون چه میزان از اعتبارات تبصره 18 برای تعاون اختصاص یافته است، گفت: هنوز در قالب قانون بودجه 1401 اعتباری تخصیص داده نشده است. البته اعتبارات این تبصره در قانون بودجه 1400 تا آبان‌ماه سال 1401 اختصاص یافت.

تعیین منابع خوبی در بودجه 1402 در قالب منابع تبصره 18

معاون امور تعاون همچنین گفت: در قانون بودجه 1402 هم اعتبارات تبصره 18 وجود دارد و در جلسه شورای عالی اشتغال در 8 فروردین امسال هم بر آن تأکید شده است.

 پیش از این هم قاسم رستم‌پور، رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال، با بیان این که منابع تبصره 18 برای مشاغل خانگی در سال 1401 محقق نشد،‌ گفته بود: در قانون بودجه 1402 منابع خوبی در قالب منابع تبصره 18 در نظر گرفته شده است که بر اساس منابع وصولی سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها منابعی برای ایجاد اشتغال مشاغل خانگی اختصاص خواهد یافت.

به گفته رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال، امسال 100 هزار میلیارد تومان از تسهیلات تکلیفی بانکها در قالب تسهیلات ارزان 4 درصدی برای ایجاد اشتغال اختصاص می‌یابد که این تسهیلات از طریق سه دستگاه کمیته امداد امام خمینی،‌ سازمان بهزیستی و بنیاد برکت از طریق توزیع استانی به افراد اختصاص خواهد یافت.

ایجاد 500 هزار شغل توسط کمیته امداد

رستم پور در مورد سهم هر دستگاه از تسهیلات بانکی در سال جاری گفته بود: 35 هزار میلیارد تومان از طریق کمیته امداد، 5 هزار میلیارد تومان از طریق بهزیستی ، 5 هزار میلیارد تومان از طریق بنیاد برکت و 5 هزار میلیارد تومان از کانال صندوق نوآوری و شکوفایی و در مجموع 50 هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پرداخت می‌شود، همچنین 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی هم با هدف ایجاد اشتغال بین استانها توزیع می‌شود.

به گفته وی قرار شد برش، بانکی، استانی و دستگاهی برای دریافت تسهیلات اشتغال تا آخر اردیبهشت 1402 تهیه و ابلاغ شود.

وی در مورد عملکرد تسهیلات بانکی برای اشتغال در سال گذشته گفته بود: این تسهیلات از طریق کمیته امداد امام خمینی با 86 درصد عملکرد و سازمان بهزیستی با 68 درصد عملکرد در سال 1401 به افراد تحت پوشش پرداخت شد.

به گفته رستم‌پور کمیته امداد امام خمینی ایجاد 500 هزار اشتغال جدید در سال جاری را برعهده گرفته است، البته بر اساس تاکید رئیس جمهور در مورد مشاغل ایجادی علاوه بر کمیت باید کیفیت مشاغل نیز مد نظر باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا