اخبارمبارزه با قاچاق کالا و ارز

تلاش دولت برای احیای واحدهای راکد اقتصادی

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در جمع کارگران شرکت دخانیات که به مناسبت هفته کار برگزار شده بود.

با بیان اینکه در حال حاضر سهم بازار مصرف دخانیات از تولید داخل کمتر از 25 درصد است،‌گفت: باید تلاش کنیم با حل مشکلات خط تولید دخانیات افزایش یابد البته سیاست ما این است که به روزی برسیم که مصرف دخانیات در کشور به صفر برسد.

.

دخانیات هم مصرف جهانی هم مصرف داخلی

وی افزود: در دیدار روز گذشته کارگران با مقام معظم رهبری کارگران با عنوان ستون فقرات خط تولید به شمار می‌روند و خط تولید نیز به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور به شمار می‌رود. بنابراین باید از کارگران و مجاهدت آنان تقدیر و تشکر کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: سیاست کلان نظام اسلامی این است که به سمتی برویم که روزی بدون دخانیات داشته باشیم البته بدون مصرف دخانیات اما واقعیت این است که دخانیات هم مصرف جهانی هم مصرف داخلی دارد و تولید ما کمتر از 25 درصد مصرف داخل را تأمین می‌کند.

فریاد کارگران بر سر وزیر

در بین سخنان وزیر کار یکی از کارگران فریاد می‌زد 6 ماه است که خط تولید دخانیات خوابیده است و وزیر هم گفت: تا زمانی که زمین داریم و امکانات کشت و تولید وجود دارد دلیلی ندارد که این شرکت ورشکسته باشد امکانات و سرمایه‌گذاری در این شرکت وجود دارد.

وی با اشاره به پدیده قاچاق سیگار گفت: چرا کسی که در آن طرف دنیا تولید کرده است و محصولات خود را به داخل کشور می‌آورد از ما ارزان‌تر عرضه می‌کند و باید بدانیم حلقه مفقوده کجاست ما یارانه آب، برق، گاز و مالیات می‌دهیم با این وجود تولید دخانیات ما گران‌تر از خارجی است و برخی از افراد اقدام به واردات سیگار و یا قاچاق آن می‌کنند باید با به روز کردن امکانات و افزایش بهره‌وری و مدیریت منابع بتوانیم با محصول خارجی رقابت کنیم.

بدست آوردن بازار خارجی با افزایش تولید

مرتضوی همچنین گفت: با افزایش تولید و کشت و داشت و برداشت و افزایش بهر‌ه‌وری باید تولید را افزایش دهیم ماشین‌آلات فرسوده باید به روز شود و منابع در این شرکت تا دلتان بخواهد املاک و منابع وجود دارد باید حساب و کتاب‌ها صاف شود و ماشین‌آلات به روز شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: با افزایش بهره‌وری علاوه بر تأمین نیاز داخلی می‌توانیم بازارهای خارجی را به دست آوریم و باید تولید دخانیات هر روز بهتر از دیروز باشد.

تقدیر مادر شهید از وزیر

در پایان این مراسم مادر دو شهید در مجموعه دخانیات مورد تقدیر وزیر قرار گرفت و تعدادی از کارگران نمونه شرکت دخانیات در هفته کار تقدیر شدند. پس از آن وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خط تولید دخانیات که تعطیل بود بازدید کرد.

دولت چه برنامه‌ای برای احیا خطوط تولید در کشور دارد؟

سوال از وزیر  این بود که دولت چه برنامه‌ای برای احیا خطوط تولید در کشور دارد و سال گذشته چه تعداد از خطوط تولید احیا شده‌اند، گفت: آمار واحدهای احیا شده را در حال حاضر ندارم اما سیاست دولت این است که با همکاری بین وزارت صمت، وزارت اقتصاد، بانک‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات خطوط تولید در سراسر کشور به تدریج رفع شود و خطوط تولید روزآمد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: برخی واحدهای تولیدی مشکل نقدینگی دارند که باید برای آنها تأمین شود، برخی دچار فرسودگی خطوط تولید هستند که باید خطوط آنها با دستگاه‌های جدید به روز شود و برخی نیز با مشکلات مواد اولیه روبه‌رو هستند که باید این مشکلات برطرف شود.

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/iqbq

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا