اقتصاد بین المللبانکداری

توقف استفاده از سیستم پرداخت میر روسیه در ترکیه

بانک‌های ترکیه روز دوشنبه اعلام کردند که استفاده از سیستم پرداخت میر روسیه را به دنبال هشدار واشنگتن مبنی بر اینکه موسسات مالی در صورت کمک به مسکو برای دور زدن تحریم‌های آمریکا در معرض تحریم‌های ثانویه قرار می‌گیرند، متوقف کرده‌اند.

ایزبانک Isbank و دنیزبانک Denizbank ترکیه تصمیم خود را برای توقف استفاده از سیستم پرداخت روسیه در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی تایید کردند.

ایزبانک همچنین به بلومبرگ توضیح داد که تصمیم آن پس از بیانیه وزارت خزانه داری ایالات متحده در این زمینه صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته، دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا (OFAC) اعلام کرد که آماده است تا هر موسسه خارج از روسیه را که از سیستم پرداخت این کشور استفاده می‌کند، تحریم کند.

بعداً، منابعی به فایننشال تایمز گفتند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا قصد دارند بانک های ترکیه را تحت فشار قرار دهند تا از کمک آنها به مسکو برای “دور زدن تحریم ها” جلوگیری کنند.

بانک های ترکیه در اوایل ماه اوت به شبکه پرداخت میر متصل شدند و به گردشگران روسی اجازه می دادند هزینه خرید خود را در این کشور پرداخت کنند.

کارت‌های “میر” پس از اعمال دور اول تحریم ها علیه مسکو در سال 2014 توسط بانک مرکزی روسیه به عنوان جایگزین داخلی ویزا و مسترکارت ایجاد شد.

بنا بر گزارش‌ها، از زمان معرفی این سیستم پرداخت جدید، بانک های روسیه بیش از 129 میلیون کارت میر صادر کرده اند.

این کارت‌ها تا کنون در ترکیه، ویتنام، ارمنستان، کره جنوبی، ازبکستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، اوستیای جنوبی و جمهوری آبخاز پذیرفته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا