اخبار

ثبت بیش از هفت هزار درخواست در سامانه پنجره واحد زمین

به گزارش روابط عمومی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی، به نقل از سازمان منابع طبیعی کشور، حسین میررجبی  روز دوشنبه در خصوص انواع ثبت درخواست های سامانه پنجره واحد زمین گفت: این درخواست ها برای پنج مورد خدمت با موضوع: صدور مجوز تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، صدور مجوز واگذاری اراضی ملی برای طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی، استعلام تعیین نوع اراضی ملی و دولتی، استعلام تعیین حدود وضعیت اراضی روستایی و صدور مجوز برای تاسیس، توسعه و بهره برداری شهرکهای صنعتی غیردولتی انجام شده و کد رهگیری دریافت کرده است.

به گفته معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی از این تعداد درخواست، 6490 مورد در دست بررسی برای صدور مجوز یا پاسخ استعلام، توسط دستگاه اجرایی است و برای  تعداد 523 درخواست مجوز یا پاسخ استعلام صادر شده است.

میررجبی افزود: 1969 درخواست مرتبط با صدور مجوز تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی است که از این تعداد 1390 درخواست در حال بررسی است.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی همچنین گفته است: 101 درخواست بدلیل دریافت پاسخ منفی از سوی سایر دستگاهها، توسط سازمان امور اراضی مردود شناخته شده و 460 درخواست با تکمیل شدن استعلامات مورد نیاز در مرحله تصمیم گیری توسط سازمان امور اراضی است و 18 درخواست نیز در این میان از سوی این سازمان تعیین و تکلیف شده است.

معاون رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در امور زمین سر انجام با بیان اینکه تمامی 7013 درخواست ثبت شده در سامانه پنجره واحد زمین دارای کد رهگیری است و قابلیت پیگیری دارد، تصریح کرد: در همین رابطه 13211 استعلام الکترونیکی ارسال شده که از این تعداد به 6021 مورد پاسخ داده شده و مابقی آن توسط دستگاههای اجرایی در حال بررسی است.

 


https://fesadsetiz.ir/v4tk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا