اقتصاد بین الملل

جریمه دادگاه آمریکایی از دولت آرژانتین

به نقل از راشاتودی، یک دادگاه فدرال در آمریکا به نفع سهامداران سابق شرکت نفتی YPF رای داده و دولت آرژانتین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به پرداخت 16 میلیارد دلار جریمه محکوم کرده است.

موضوع تملک شرکت مذکور به سال 2012 بازمی‌گردد که حالا دادگاه می‌گوید دولت آرژانتین 8.4 میلیارد دلار خسارت و 7.6 میلیارد دلار بهره به سهامداران سابق YPF پرداخت کند.

این دعوی قضایی با حمایت شرکت بورفورد کپیتال به جریان افتاده بود که پس از دادگاه سهام این شرکت 28 درصد رشد کرد.

تملک سهام یک شرکت آرژانتینی تحت قوانین دولتش

دولت آرژانتین این حکم دادگاه آمریکایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اشتباه و بی‌سابقه عنوان کرده و گفته که به این تصمیم اعتراض خواهد کرد.

دولت آرژانتین می‌گوید که این دعوی قضایی مربوط به تملک سهام یک شرکت آرژانتینی تحت قوانین آرژانتین است و به دادگاه آمریکا ربطی ندارد.

در سال 2012 دولت آرژانتین با این ادعا که شرکت رپسول اسپانیا به اندازه کافی در تولید نفت سرمایه‌گذاری نکرده، این شرکت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خلع ‌ید کرد و 51 درصد از سهام YPF را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تملک خود درآورد. البته در سال 2014 دو طرف با یکدیگر توافق کردند و قرار شد 5 میلیارد دلار به شرکت رپسول غرامت پرداخت شود.

گابریلا سِروتی، سخنگوی دولت آرژانتین، در شبکه اجتماعی X، توئیتر سابق، نوشته که این کشور به دفاع از حاکمیت خود بر حوزه انرژی , شرکت دولتی YPF در برابر هرگونه دست‌درازی دفاع خواهد کرد.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/vgu7

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا