دسته‌بندی نشده

حجم تجارت غیر نفتی کشور

محمد رضوانی‌فر در مورد تجارت غیر نفتی 6 ماهه امسال گفت: حجم تجارت غیر نفتی ایران در نیمه اول امسال به 54.6 میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد رشد داشته است. این میزان از نظر وزنی 85.3 میلیون تن بوده که نسبت به مشابه سال قبل 24 درصد افزایش داشته است.

رئیس کل گمرک همچنین در مورد صادرات غیر نفتی با بیان این که حجم صادرات غیر نفتی ایران در 6 ماه امسال 68 میلیون تن کالا به ارزش 24.1 میلیارد دلار بوده است،‌ اطهار داشت: صادرات غیر نفتی ما از نظر ارزش 2.6 درصد و از نظر وزنی 29 درصد افزایش نشان می‌دهد.

رضوانی‌فر در مورد واردات نیز اعلام کرد: در مدت 6 ماه امسال 17.6 میلیون تن کالا و تجهیزات به ارزش 30.4 میلیارد دلار وارد کشور شده که واردات از نظر ارزش 11.6 درصد و از لحاظ وزنی 6.8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

واردات 25 قلم کالای اساسی به کشور

وی در مورد کل تجارت غیر نفتی در نیمه امسال گفت: حجم تجارت 54.6 میلیارددلار و به وزن 85.3 میلیون تن بوده است. در گروه صادرات که محصولات پتروشیمی و گاز را هم شامل می‌شود، به وزن 26.8 میلیون تن و ارزش 10.6 میلیارد دلار بوده که از نظر وزنی 24 درصد افزایش نشان می‌دهد،‌اما به خاطر کاهش قیمت جهانی محصولات پتروشیمی از نظر ارزشی با 14 درصد کاهش مواجه شده است.

به گفته رئیس کل گمرک ایران، واردات 25 قلم کالای اساسی به کشور در مدت 6 ماه امسال به میزان 11 میلیون تن و به ارزش 9.1 میلیارد دلار بوده که از نظر وزنی 63 درصد و از لحاظ ارزش 30 درصد کل واردات کشور را به خود اختصاص داده است.

ایران بازار مقصد برای کالاهای صادراتی شرکای تجاری

رضوانی‌فر در مورد شرکای تجاری ایران در سال جاری با بیان این که تغییری در این زمینه روی نداده است،‌ اظهار داشت: چین،‌ عراق،‌ امارات،‌ ترکیه و هند بزرگترین بازار مقصد برای کالای صادراتی ایران هستند و مهمترین مبادی واردات ما هم شامل امارات، چین، ترکیه، آلمان و هند هستند.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در مورد ترانزیت کالا از کشور در نیمه اول امسال نیز گفت: حجم کالای ترانزیت شده در این مدت 7.7 میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشدی معادل 8.2 درصد برخوردار شده است.

 

 

 

لینک کوتاه:              https://fesadsetiz.ir/25q5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا