اقتصاد بین الملل

خطر کمبود گاز در کمین آلمان

به نقل از راشاتودی، مارکوس کِرِبِر، مدیرعامل شرکت RWE که بزرگ‌ترین تولیدکننده برق در این کشور به‌شمار می‌رود، هشدار داد که به خاطر ادامه یافتن بحران انرژی در آلمان ممکن است این کشور در زمستان پیش رو با کمبود انرژی مواجه شود. به گفته این مقام آلمانی؛ سرد شدن هوا، امنیت انرژی آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهدید می‌کند. بیش از یک سال است که به خاطر درگیری نظامی با اوکراین، روسیه صادرات گاز به آلمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

کربر در مصاحبه با یک نشریه آلمانی گفت: اگر هوا خیلی سرد شود و یا شاهد اختلال در ورود گاز به آلمان باشیم، این اتفاق می‌تواند شرایط بسیار بحرانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نتیجه کمبود گاز و افزایش قیمت‌ها ایجاد کند. ما هیچ ساختار کنترل‌کننده شوک در نظام تامین گاز خود نداریم و آلمان باید هرچه سریع‌تر ساخت زیرساخت‌های مورد نیاز برای واردات گاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تکمیل کند.

تا پیش از درگیری نظامی با اوکراین، آلمان 40 درصد از گاز مورد نیاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از روسیه وارد می‌کرد، اما در پی بالا گرفتن تنش‌های نظامی بین مسکو و کی‌یف، برلین تصمیم گرفت تا با افزایش واردات ال ان جی، وابستگی خود به گاز روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهد.   شرکت اینِس که اپراتور انبارهای ذخیره‌سازی گاز در آلمان به‌شمار می‌رود نیز در ماه آگوست هشدار داده بود که این کشور تا زمستان سال 2027-2026 با خطر کمبود گاز مواجه است.

 

 

 

لینک کوتاه:                  https://fesadsetiz.ir/jjd5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا