اخبار

خط تولید خودروی ایرانی در ارمنستان احداث می‌ شود

«علیرضا پیمان‌ پاک» رئیس سازمان توسعه تجارت از ایجاد خط تولید خودروی ایرانی در ارمنستان با هدف صادرات به کشور‌های حوزه اوراسیا خبر داد و گفت: در این باره یک خودروساز ایرانی و یک سرمایه گذار از طرف ارمنستان اعلام آمادگی کرده اند که این موضوع از طریق وزارت اقتصاد ارمنستان و وزارت صمت ایران در حال پیگیری است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: موافقت اولیه برای احداث خط تولید خودروی ایرانی در ارمنستان انجام شده که بر اساس این موافقتنامه، طرح توجیهی آن آماده می‌شود.

پیمان پاک با بیان اینکه در حوزه همکاری‌های خودرویی با ارمنستان تهاتر انجام نمی‌شود، ادامه داد: هم اکنون بخش خصوصی ارمنستان، خودرو را از ایران خریداری و در بازار این کشور عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه خودرو‌های صادر شده به ارمنستان محصول شرکت ایران خودرو هستند، گفت: تاکنون سفارش گذاری ۲۰۰ دستگاه خودرو به ارمنستان انجام شده و در مرحله نخست صادرات خودرو به صورت آزمایشی بوده است و منتظریم که نتایج آن دیده شود.

پیمان پاک افزود: در روند صادرات آنچه اهمیت دارد شبکه خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات است، از این‌رو با هماهنگی بخش خصوصی ارمنستان مقرر شد بعد از ارسال تعداد مقرر شده در مرحله نخست، شاهد افزایشی شدن روند صادرات خودرو به این کشور باشیم.

پیمان پاک با اشاره به اینکه ارمنستان جزو کشور‌های حوزه اوراسیا است و تعرفه تجاری به این کشور‌ها پرداخت نمی‌کند، ادامه داد: امیدواریم که از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و بتوانیم ارمنستان را به قطب تولید و صادرات کالا‌ها و محصولات ایرانی تبدیل کنیم.

رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران همچنین در این باره که آیا زمینه تهاتر کالا از ایران به ارمنستان فراهم شده است، گفت: هم اکنون گاز و برق تهاتر می‌شود و وزارت اقتصاد ارمنستان در حال فراهم کردن شرایطی است که در سایر کالا‌ها بتوان فرآیند تهاتر را دنبال کرد و فهرست کالا‌های مورد نیاز دو کشور بررسی و نهایی و بستر‌های مالی معین شده است و در سفری که به‌زودی به ارمنستان خواهیم داشت موافقنامه امضا و عملیات تهاتر با این کشور اجرایی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا