اقتصاد بین الملل

دریافت بودجه جدید کشورهای اروپایی از اتحادیه اروپا

به نقل از بلومبرگ، اولاف شولز، صدراعظم آلمان روز جمعه در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که پشت درهای بسته برگزار شد، از سران این اتحادیه درخواست کرد تا برای محدود کردن هزینه‌های این اتحادیه به صورت جدی فکری بکنند.

بر اساس گزارش‌ها، رهبران اتحادیه اروپا تا ساعات پایانی شب پنج‌شنبه بر سر طرح هزینه‌های پیشنهادی با یکدیگر و با بازوی اجرایی این اتحادیه بحث و مشاجره داشتند و بسیاری از آنها تلاش کردند تا برای کمک به اوکراین و رسیدگی به مهاجران بودجه جدیدی دریافت کنند.

به گفته این منابع آگاه، صدراعظم آلمان گفته است، کمیسیون اروپا تنها در مورد هزینه‌ها صحبت کردند بدون اینکه بحث و گفت‌وگوی واقعی در مورد کاهش هزینه‌ها داشته باشند.

بحبوحه بحران انرژی و افزایش نرخ تورم

مقامات اتحادیه اروپا چندین ماه‌ است که بودجه سال 2024 این اتحادیه را کنار گذاشته‌اند. ضرب‌الاجل برای توافق بر سر این بودجه ماه دسامبر است اما برخی از کشورهای عضو از کشیدن شدن انتقال وجوه به سال جدید خبر دادند.

بودجه این اتحادیه تا سال 2027 در حال حاضر بیش از حد بالاست و دلیل آن ادامه کمک‌های نظامی و پشتیبانی فنی به اوکراین، تحت تاثیر همه‌گیری کرونا و جدیدترین افزایش نرخ بهره که هزینه استقراض دولت را در بحبوحه بحران انرژی و افزایش نرخ تورم افزایش داده است، عنوان شده است.

محدودیت‌های بودجه در بروکسل و در کشورهای دیگر

منابع آگاه می‌گویند، هیچ کسی از بسته مالی کمک به اوکراین به ارزش 50 میلیارد یورو (53 میلیارد دلار) حمایت نکرده است.

با توجه به محدودیت‌های بودجه در بروکسل و در کشورهای عضو، اختصاص بودجه به کی‌‌اف هم خود چالشی جدید است.

بعلاوه اینکه، رابرت فیکو، نخست‌وزیر جدید اسلواکی در مخالفت با کمک جدید به اوکراین به همتای مجارستانی خود ویکتور اوربان ملحق شده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                        https://fesadsetiz.ir/zzpx

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا