دسته‌بندی نشده

دولت تکلیف آیفون 14 را روشن کرد

از ماه‌های گذشته واردات آیفون 14 با حاشیه‌های زیادی همراه بوده و سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دفعات مختلف اعلام کرد که «واردات رسمی و تجاری آیفون» انجام نخواهد شد، اما ممکن است آیفون ۱۴ از رویه مسافری وارد شود. با این حال هنوز تصمیمی برای رجیستر کردن آیفون ۱۴ وارد شده از طریق مسافران گرفته نشده است.

آیفون ۱۴ تاکنون فقط از رویه مسافری یا با سوءاستفاده از این رویه به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شد و درباره واردات تجاری آن اظهارنظر قطعی نشده بود؛ اما آیفون‌های 14 واردشده از رویه مسافری هم تاکنون رجیستر نشده‌اند.

روز گذشته ویدیویی از سخنگوی وزارت صمت منتشر شد مبنی بر اینکه گوشی‌های مسافری آیفون 14 در روند ریجستری قرار دارند و به زودی اطلاعیه‌ای در این باره صادر می‌شود. این ویدیو دیشب توسط امید قالیباف تکذیب شد و سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد که متاسفانه مصاحبه تاریخ گذشته بنده را درمورد آیفون ۱۴ مجدد بازنشر کرده‌اند، قطعا هدف از این کار بهانه افزایش قیمت و اجحاف به مصرف‌کنندگان است.

قالیباف تاکید کرد که مجدد اعلام می‌کنم تا این لحظه هیچ تصمیمی برای رجیستری آیفون۱۴ گرفته نشده، مراقب کلاهبرداران باشید.

پس از این اتفاق امروز بخشنامه‌ای از سوی سازمان توسعه تجارت منتشر شد و در آن اعلام شد که از اول اسفند 1401، ورود آیفون ۱۴ و مدل‌های بعد از آن به عنوان کالای همراه مسافر یا پستی ممنوع است.

این ابلاغیه از سوی سازمان توسعه تجارت به گمرگ ایران بود.

در تاریخ ۱۹ بهمن امسال از سوی سازمان توسعه تجارت در رابطه با ممنوعیت ورود مدل‌هایی از گوشی‌های آیفون، با صدور بخشنامه‌ای از سوی گمرک ایران همراه شده است.

امروز نیز در این رابطه گمرک ایران بخشنامه‌ای منتشر کرد که بر اساس آن مقرر شده است که گوشی تلفن همراه با نشان تجاری APPLE که شامل مدل ۱۴ و کلیه مدل‌های بعد از آن می‌شود، از لیست کالاهای مجاز همراه مسافر و پستی ورودی به کشور خارج شود.

بر این اساس تاکید شده که گمرکات اجرایی از ثبت اطلاعات گوشی‌های وارد شده، در سامانه مسافری و پستی از اول اسفندماه خودداری کنند.

همچنین باید مراتب در مبادی ورودی و خروجی مسافری به کشوری از طریق نصب بنر و سایر وسایل ارتباط جمعی اطلاع شود.

این ممنوعیت در حالی ابلاغ شده است که ماه‌هاست رجیستری آیفون‌های ۱۴ ورودی تجاری نیز در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و تعیین تکلیف نشده است.

بر اساس این ابلاغیه، مهلت اجرای بخشنامه مربوطه تا اطلاع ثانوی اعلام شده است.ابلاغیه

 


لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/13cc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا