اقتصاد بین الملل

دویچه بانک: رکود اقتصاد آلمان “اجتناب‌ناپذیر” است

به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، کریستین سویینگ، مدیرعامل دویچه بانک طی اظهاراتی هشدار داد که موتور توسعه اقتصادی اروپا یعنی آلمان در حال انقباض و حرکت به سمت رکود است.

سویینگ در سخنرانی خود در اجلاس بانکی هندلزبلات Handelsblatt در فرانکفورت تأکید کرد که جنگ اوکراین “اطمینان و قطعیت” بازار را که نظام اقتصاد جهانی در چند دهه گذشته بر اساس آن استوار شده بود، از بین برد.

بر اساس این گزارش، وی از اختلال در زنجیره‌های ارزش و عرضه جهانی، همراه با تنگنا در بازار کار و کمبود گاز و برق که منجر به افزایش هزینه‌ها شده است، به عنوان دلایل اصلی برای نرخ بی‌سابقه تورم در منطقه یورو نام برد.

وی گفت: در نتیجه، دیگر نمی‌توانیم از رکود اقتصادی در آلمان جلوگیری کنیم. با این حال، معتقدیم که اقتصاد ما به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا بتواند به خوبی با این رکود کنار بیاید – مشروط بر اینکه بانک‌های مرکزی اکنون سریع و قاطعانه عمل کنند.

رئیس دویچه بانک همچنین خاطرنشان کرد که در حال حاضر، بسیاری از مردم در آلمان هنوز پس‌اندازهای همه‌گیری خود را نگه داشته‌اند تا بتوانند از پس هزینه‌های سرسام‌آور انرژی بر بیایند و بیشتر شرکت‌ها نیز به اندازه کافی بودجه دارند.

وی هشدار داد: اما هر چه (نرخ) تورم طی مدت زمان طولانی‌تری بالا بماند، فشارها افزایش می‌یابد و پتانسیل برای مشکلات اجتماعی بیشتر می‌شود.

سویینگ همچنین از رهبران آلمان خواست تا جدایی این کشور از اقتصاد چین را تسریع بخشند.

وی خاطرنشان کرد که چین حدود 8 درصد از صادرات آلمان و 12 درصد از واردات را به خود اختصاص داده است، در حالی که بیش از یک دهم فروش شرکت های فهرست شده در شاخص بورس سهام آلمان DAX به چین اختصاص دارد.

مدیرعامل دویچه گفت: کاهش این وابستگی مستلزم تغییری است که کمتر از جدا شدن از انرژی روسیه نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا