اخبارمبارزه با فساد

رشد بیش از ۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در غرب استان تهران

 به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی مجید فاتحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران در شهریار اظهار کرد: کشفیات مواد مخدر در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ به میزان ۸ هزار و ۴۰۴ کیلوگرم بوده که نسبت به سال قبل ۴.۶ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: تعداد جمع آوری معتادان متجاهر در ۹ ماه سال ۸ هزار و ۳۶۲ نفر و تعداد افرادی که بعد از غربالگری در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شده‌اند ۷ هزار و ۵۸۸ نفر هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران با اشاره به اینکه ظرفیت مراکز درمان و کاهش آسیب ماده ۱۶ غرب استان تهران در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۸۵۰ نفر بود افزود: با همت شورای غرب مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ این میزان به ۴ هزار و ۱۵۰ نفر افزایش داده شد و نسبت پذیرش معتادان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: فرایند درمان معتادان شامل مرحله ترک، کلاس‌های روان شناسی و روان درمانی، فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و حرفه آموزی است.

فاتحی به اشتغال بهبود یافتگان اشاره کرد و گفت: در مرکز درمانی اخوان به مددجویان پس از دوره‌های مهارت‌ورزی مدارک فنی حرفه‌ای داده می‌شود تا بعد از بهبودی بتواند حرفه و مهارت داشته باشند و اشتغال بهبود یافتگان در سه حوزه درحال انجام است که شامل حین درمان، ویژه خانواده مددجویان و پس از درمان است که با کمک خیرین انجام می‌شود و در حال حاضر 380 نفر در حین درمان در مراکز مختلف مشغول به کار هستند.

 

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/ol0o

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا