اقتصاد بین الملل

رشد صنعت آلمان با گاز روسیه

به نقل از راشاتودی، میشائیل لویس، مدیر ارشد اجرایی جدید «یونیپر»، شرکت بزرگ تامین‌کننده برق و گرمایش در اتحادیه اروپا گفت، عرضه گاز روسیه به رشد صنعت آلمان کمک کرده است.

برلین حدود نیمی از گاز و بیش از یک سوم نفت مورد نیازش را از روسیه وارد می‌کرد.

عرضه گاز و نفت روسیه به بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا، پس درگیری نظامی روسیه با اوکراین یا به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت و یا به طور کامل متوقف شد، چراکه بروکسل چندین دور تحریم علیه روسیه اعمال کرد و مسکو نیز با کاهش ارسال سوخت و اعمال یک سیستم پرداخت جدید مقابله به مثل کرد.

موفقیت در روابط روسیه با آلمان

لویس در مصاحبه با روزنامه روزنامه آلمانی « هندلزبلات» گفت: «روابط با روسیه برای آلمان موفقیت‌آمیز بوده است.»

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آمادگی ضعیف این کشور در زمستان گذشته به روابط این شرکت با روسیه مرتبط است یا خیر، گفت: «گاز ارزان روسیه باعث توسعه صنعت آلمان شده است.»

به گفته این مدیر اجرایی، درگیری کنونی در اوکراین سبب شده است تا این شرکت «دریافت گاز خود را متنوع کند.»

وی افزود: «ما در نظر داریم، در آینده، با چرخش به سوی آمریکا، غرب آسیا، استرالیا و آذربایجان، منابع دریافت گاز خود را متنوع کنیم.»

بیشتر شدن تاسیسات ذخیره سازی گاز

در عین حال، لویس با اشاره به اینکه آلمان در حال حاضر برای زمستان بعدی بهتر از پارسال آماده است، خاطرنشان کرد، با این حال، این بسیار به تقاضا و شرایط آب‌وهوایی بستگی دارد.

«تاسیسات ذخیره‌سازی گاز از پارسال بیشتر است. بعلاوه، آلمان پایانه‌های ال‌ان‌جی احداث کرده و تقاضا برای گاز نیز کاهش یافته است.»

مدیر اجرایی یونیپر گفت، این شرکت در نظر دارد تا سال 2030 بیش از 8 میلیارد یورو (8.8بیش از میلیارد دلار) در انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری کند تا به هدف صفر کردن دی‌اکسیدکربن تا سال 2040 دست یابد و استفاده از ذغال سنگ برای تولید برق را تا سال 2029 متوقف کند.

وی با تاکید بر اینکه انتقال انرژی (از سوخت فسیلی به پاک) نمی‌تواند سریع اتفاق بیفتد، افزود، آلمان حداقل تا 15 سال دیگر به گاز نیاز خواهد داشت.

 

 

 

لینک کوتاه:                  https://fesadsetiz.ir/kn8i

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا