اقتصاد بین المللتوافق نامه های بین المللی

رشد مشارکت اقتصادی امارات با ترکیه

 «عبدالله بن طوق المری»، وزیر اقتصاد امارات در واکنش به سفر رئیس کشورش به ترکیه گفت که روابط ابوظبی و آنکارا شاهد مرحله جدیدی از مشارکت راهبردی همه جانبه است.

این وزیر اماراتی در گفت‌وگو با خبرگزاری وام امارات گفت: سفر شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی به ترکیه، انگیزه‌ای قوی به مسیر مشارکت موجود به سمت چشم انداز رشد بی سابقه در تاریخ روابط دوجانبه می‌دهد.

وی تاکید کرد: روابط اقتصادی امارات و ترکیه در سال‌های گذشته باوجود تحولات مختلفی که منطقه و جهان شاهد آن بوده است، در نتیجه ظرفیت‌های اقتصادی امیدوارکننده دو کشور، موفق شده است به رشد و توسعه خود ادامه دهد.

فرصت‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری

بن طوق المری افزود: با امضای توافقنامه مشارکت همه جانبه اقتصادی بین ترکیه و امارات، ما چشم به راه آینده امیدوار کننده‌ای سرشار از فرصت‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری هستیم، به ویژه با توجه به برنامه‌های توسعه اتخاذ شده توسط دو کشور که فرصت‌های امیدوار کننده‌ای را در بخش‌های اولویت‌دار در تجارت، سرمایه‌گذاری، صنعت، گردشگری، حمل و نقل، انرژی، غذا و فناوری ارائه می‌دهد.

در ماه مارس گذشته (اسفند۱۴۰۱)، امارات متحده عربی و ترکیه یک توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع امضا کردند که با هدف رشد اقتصادی بلندمدت، پایدار و همه جانبه در هر دو کشور بوده است.

تجارت غیر نفتی بین امارات و ترکیه

بر اساس این توافق، عوارض گمرکی بر ۸۲ درصد از کالاها و محصولات لغو یا کاهش پیدا می‌کند که شامل بیش از ۹۳ درصد از بخش‌های تجارت غیرنفتی است و دسترسی صادرکنندگان اماراتی به بازار ترکیه را نیز بهبود می‌بخشد.

پیش بینی می‌شود که قرارداد مشارکت اقتصادی جامع بین امارات و ترکیه به افزایش تجارت غیرنفتی فیمابین، ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی جدید تا سال ۲۰۳۱ و افزایش صادرات امارات به ترکیه تا ۲۱.۷ درصد کمک کند.

 

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/xr9u

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا