اقتصاد بین الملل

رشد ملایم نرخ بیکاری آمریکا/ طلا و وال‌استریت صعودی شدند

بر اساس گزارش بازار کار ایالات متحده کارفرمایان آمریکایی بیشتر از آنچه انتظار می رفت، افراد جدید را استخدام کردند. متوسط دستمزدها رشد کرد و همچنین نرخ بیکاری که در ماه جولای در سطح 3.5 درصد بود در ماه آگوست به 3.7 درصد رسید.

بر اساس گزارش وزارت کار ایالات متحده افزایش نرخ بیکاری به دلیل ورود 700 هزار نیروی جدید به بازار کار بود که تعداد افراد حاضر در بازار کار را به رکورد جدیدی رساند. این اتفاق در حالی افتاد که فدرال رزرو در دو جلسه اخیر نرخ بهره را هر بار به میزان 75 صدم درصد افزایش داده بود اما افزایش شغل ایجاد شده در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان از نظر برخی تحلیل گران قدرت اقتصاد آمریکا را به رخ کشید.

در حالی تعداد اشتغال جدید در بخش غیرکشاورزی آمریکا 315 هزار مورد اعلام شد که اقتصاددانان رشد 295 هزار شغل را پیش بینی می کردند. آگوست 2022 به بیستمین ماه متوالی تبدیل شد که تعداد شغل در اقتصاد آمریکا روندی صعودی داشته است.

میزان اشتغال در آمریکا اکنون 240 هزار واحد بیشتر از سطح قبل از شروع پاندمی کرونا است. تعداد افراد وارد شده به بازار کار در ماه آگوست پس از ماه ژانویه رکورد زد و تعداد افراد حاضر در بازار کار را به رکورد قبلی یعنی دسامبر 2019 رساند.

واکنش بازارها به داده های بازار کار

طلا از انتشار گزارش بازار کار آمریکا استقبال کرد. در حقیقت با اینکه داده های بازار کار آمریکا به هیچ وجه ضعف در اقتصاد آمریکا را نشان نمی دهد اما از نظر سرمایه گذاران و معامله گران بازار طلا این داده ها آنقدر هم قوی نیست که پشتوانه محکمی برای ادامه سیاست های انقباضی تهاجمی فدرال رزرو باشد.

با این حال تحلیل گران بر این باورند که این موضوع احتمالا روند نزولی طلا را تغییر نخواهد داد.

همچنین بازارهای سهام نیز صعودی بازگشایی شدند زیر معامله گران بر این باور بودند که افزایش اندک نرخ بیکاری آمریکا و کاهش سرعت رشد دستمزدها احتمال اینکه فدرال رزرو کمتر تهاجمی باشد بیشتر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا