مالیات

رشد ۵۲ درصدی درآمدهای مالیاتی ۵ ماهه سال

از رسانه مالیاتی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور مقارن با هفته دولت، جزئیات درآمدهای مالیاتی ۵ ماهه سال جاری را اعلام کرد. در ۵ ماهه سال ‏جاری در مجموع بالغ بر ۲۸۲ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۸۵ هزار میلیارد تومان)، رشد ۵۲ درصدی و نسبت به بودجه مصوب تحقق نود درصدی (۹۰%) را نشان می‌دهد.

بنابر این گزارش، در ۵ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات‌‏‏های مستقیم وصول شده که مشتمل بر مالیات بر اشخاص حقوقی با ۱۱۱ هزار میلیارد تومان، مالیات بر درآمدها با ۵۷ هزار میلیارد تومان، مالیات بر ثروت با ۱۲ هزار میلیارد تومان است. همچنین در ۵ ماهه سال جاری، بیش از ۱۰۱ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر کالاها و خدمات وصول شده است.

بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، در طی یک ماه (مردادماه سال جاری) بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان)، رشد ۵۹ درصدی و نسبت به بودجه مصوب تحقق صد و شش درصدی (۱۰۶%) را نشان می‌دهد و از کل وصولی یک ماهه، بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات‏‏‌های مستقیم و بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر کالاها و خدمات وصول شده است.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                    https://fesadsetiz.ir/jvmg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا