اخبار

رونمایی از ال 90 ایرانی به نام کادیلا ؛ تولید جدید پارس خودرو

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صبح امروز مصادف با دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲، وزیر صمت با حضور در سایت جدید مگاموتور سایپا، به همراه بازدید از خط تولید موتور جدید ME۱۶، از پروژه P۹۰ با نام کادیلا نیز رونمایی کرد.

این خودرو، توسط پارس خودرو تولید می‌شود و نسخه نهایی این محصول بر روی پلتفرم ال‌نود (لوگان) ساخته شده است که قبلاً سه خودروی تندر 90، ساندرو و ساندرو استپ‌وی با آن تولید شده‌اند. پروژه P90 در واقع نسخه‌ای بومی‌سازی شده از این محصولات است. موتوری که در این خودرو استفاده می‌شود، بر پایه موتور K4M ال‌نود ساخته شده و راندمان تولیدی آن کمی بیشتر از ال‌نود است.

بنا بر اعلام مدیرعامل سایپا قیمت‌ ساندروی ایرانی هنوز مشخص نیست، اما  وقتی خودرو عرضه شود، قیمت آن 50 درصد قیمت ساندرویی است که الآن در بازار فروخته می‌شود،  این خودرو حداکثر تا دی ماه عرضه خواهد شد.

همچنین، مدیرعامل سایپا اعلام کرده بود که کار بر روی پروژه P90 اتوماتیک نیز توسط مهندسان گروه سایپا به صورت مپازی در جریان است و پس از معرفی نهایی نسخه دستی، نسخه اتوماتیک این محصول با گیربکس DAE (که در حال حاضر بر روی شاهین اتوماتیک نصب می‌شود) معرفی خواهد شد.

لینک کوتاه :

https://fesadsetiz.ir/agyd

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا