اخباراقتصاد بین الملل

رو به افول شدن ارزش دلار در جهان‌

احمد خطاب، اقتصاد دان و عضو شورای بازرگانی مصر و کانادا، در مورد مواجهه آمریکا با بحران بدهی‌های خارجی خود اظهار نظر کرد.

خطاب با بیان اینکه کاهش قیمت جهانی نفت باعث تضعیف اقتصاد آمریکا شده است، گفت: واشنگتن در بخش بزرگی از اقتصاد خود بر صادرات نفت خود متکی است.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا با کمک مالی به اوکراین از پول مالیات‌دهندگان  مردم آمریکا به طور غیرمستقیم وارد بحران اوکراین شد.

وجود بی ثباتی اقتصادی در آمریکا

وی افزود: این امر منجر به بی‌ثباتی در جامعه آمریکا می‌شود. این تصمیمات آمریکا ممکن است مانع از انتخاب جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای دومین دوره ریاست جمهوری شود.

این اقتصاددان مصری توضیح داد که سیاست‌های ایالات متحده منجر به انقباض اقتصاد، افزایش نرخ بیکاری و کاهش نرخ رشد ایالات متحده شد.

خطاب با اشاره به اینکه اقتصاد جهانی در حال گذر از یک تحول شدید است، تاکید کرد: آلمان ناتوانی خود را برای ادامه کار تولید با توجه به قطع گاز روسیه و ناتوانی در تأمین سوخت برای کار تولید اعلام کرده است. بریتانیا نیز شاهد فشار اقتصادی زیادی است.

دلار بدون پشتوانه در آمریکا

وی ادامه داد: تاثیر مستقیم ناتوانی آمریکا در پرداخت بدهی‌های خود بر آینده دلار خواهد بود و این نشان می‌دهد که قیمت دلار کاهش خواهد یافت، زیرا ایالات متحده آمریکا پشتوانه‌ای از طلا برای دلار را ندارد.

اقتصاددان با تاکید بر اینکه جهان از ردای تک قطبی به چند قطبی خارج شده است، تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا و اروپا نماینده یک قطب و روسیه، چین، هند و برخی دیگر از کشورها نماینده قطب دیگری هستند که نشان می‌دهد این امر منجر به عدم تقاضا برای دلار وکاهش قیمت آن می‌شود.

وی تاکید کرد که به زودی کاهش قابل توجهی در ارزش دلار در برابر سایر ارزهایی که پشتوانه‌ای از طلا دارند، رخ خواهد داد.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/l9sd

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا