دسته‌بندی نشده

ساداتی نژاد: از سوی کشورهای هدف محدودیتی برای صادرات محصولات کشاورزی وجود ندارد

«سیدجواد ساداتی نژاد» در چهل و یکمین جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی که با حضور اعضای اتاق تعاون ایران برگزار شد، افزود: وزیر جهاد کشاورزی گفت: حمایت و تسهیل صادرات محصولات کشاورزی، از جمله مهمترین هدف‌گذاری‌های وزارت جهاد کشاورزی است و در یک سال گذشته به واسطه اقدامات انجام شده شاهد رشد صادرات محصولات کشاورزی بوده‌ایم.

وی خاطرنشان‌کرد: مشوق‌های صادراتی مختلفی از جمله رفع تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات برخی محصولات کشاورزی، کاهش و حذف تعرفه‌های صادراتی، پرداخت یارانه‌های صادراتی و غیره در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح‌کرد: با اعمال ممنوعیت و محدودیت‌های داخلی غیرمنتظره و یک‌شبه صادراتی و وارداتی در بخش کشاورزی مخالفیم و در این راستا برنامه بلندمدت یک‌ساله به بازرگانان و تجار بخش کشاورزی داده خواهد شد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به نقش تشکل‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی در صادرات محصولات کشاورزی، گفت: به دنبال آن هستیم که در آینده نزدیک همه اختیارات تنظیم بازار داخل و صادرات محصولات کشاورزی را به تشکل‌ها و اتحادیه‌های تولیدی و بازرگانی بخش کشاورزی واگذار کنیم.

وی تاکید کرد: تشکل‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی در صورت یکپارچگی و اتحاد، قابلیت حکمرانی بخش کشاورزی به عنوان خصوصی‌ترین و مردمی‌ترین بخش اقتصادی کشور را دارند.


 

لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/ydsc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا