قزوینمبارزه با قاچاق کالا و ارز

سالانه ۱۷۰ هزار پرونده قاچاق کالا و ارز در کشور تشکیل می شود

مصطفی پورکاظم شایسته روز یکشنبه در نشست مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین اظهار کرد: در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به نکاتی توجه شده که به اقتصاد کشور آسیب وارد می کند، بنابراین ممکن است در قوانین برخی کشورها، برخی موارد جرم تخلف گمرکی محسوب شود اما در کشور ما همان موارد عمل مجرمانه تعیین شده باشد.

وی با اشاره به آسیب های قاچاق کالا به تولید داخل و لزوم مبارزه سازمان یافته در این خصوص، یادآور شد: ارزش ریالی کشفیات قاچاق کشور طی سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان بود که عدد قابل توجهی است.

پورکاظم شایسته اظهار کرد: امروز در حوزه مبارزه با قاچاق کالا همه باید پای کار بیاییند و فرقی بین استان صنعتی مانند قزوین با استان های مرزی هم نباید وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارای ۱۸ آیین نامه است، یادآور شد: در اصلاحات جدید قانون و آیین نامه آن موارد انگیزشی شامل حق الکشف و تامین هزینه های درخواستی برای ضابطان و کاشفان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، از سال آینده نسبت به هزینه های حمل و نقل و نگهداری کالای قاچاق با اصلاحات انجام شده در قانون مشکلی نخواهیم داشت.

پورکاظم شایسته در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست نیاز دستگاه های ضابط قضایی از جمله پلیس برای تخصیص خودروهای قاچاق به منظور استفاده در امر مبارزه با قاچاق، گفت: در ماده ۵۹ قانون مبارزه با قاچاق کالا آمده که خودروی کشف شده قاچاق در شرایط ذکر شده قانونی، متعلق به دستگاه کاشف خواهد بود.

 


لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/8vng

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا