اقتصاد بین الملل

سخت شدن تر شدن شرایط مالی اوکراین

به نقل از رویترز، سرگئی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین، در حاشیه برگزاری نشست صندوق بین‌المللی پول و بانک  جهانی در مراکش گفت که کی‌یف باید برای متقاعد کردن شرکای این کشور برای دریافت کمک مالی نسبت به نشست قبلی دو برابر تلاش بیشتری کند.

وی گفت: با توجه به تمرکز کشورهای غربی روی مسائل داخلی و تنش‌های ژئوپلتیک در خاورمیانه دریافت کمک‌های مالی از آنها برای اوکراین سخت‌تر شده است.

وی تأکید کرد من شاهد خستگی و ضعف در میان شرکایمان هستم. آنها دوست دارند که جنگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراموش کنند اما جنگ هنوز در جریان است.

درگیری‌ نیروهای فلسطینی و رژیم صهیونیستی

وی افزود: درگیری‌ نیروهای فلسطینی و رژیم صهیونیستی از جمله عواملی است که توجه کشورهای غربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از اوکراین دور کرده است.

بسیاری نگران آن هستند که درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی به دیگر کشورهای خاورمیانه کشیده و کل اقتصاد جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درگیر کند؛ چراکه خاورمیانه یکی از اصلی‌ترین تامین کنندگان انرژی جهان و یک گذرگاه کشتیرانی مهم است.

تغییرات ژئوپلتیک و مسائل سیاسی داخلی در کشورهای مختلف

مارچنکو همچنین گفت یکی دیگر از مسائلی که توجه کشورهای غربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خود جلب کرده انتخاب‌های سال آینده در آمریکا و اروپاست.

وی تأکید کرد تغییرات ژئوپلتیک و مسائل سیاسی داخلی در کشورهای مختلف موجب شده تا دولت‌ها تمرکز کمتری روی حمایت از اوکراین داشته باشند.

کی‌یف هم اکنون برای تامین نیازهای بودجه‌ای خود برای سال 2024 به 42 میلیارد پول نیاز دارد.

 

 

 

 

لینک کوتاه:                  https://fesadsetiz.ir/zbce

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا