اقتصاد بین الملل

سرمایه‌گذاران دلار را کنار می‌گذارند

به نقل از فایننشال تایمز، از آنجایی که انتظار می‌رود، نرخ بهره در سال آینده کاهش یابد و فدرال رزرو به تلاش خود برای افزایش نرخ بهره پایان دهد، سرمایه‌گذاران با بیشترین سرعت در سال جاری در حال فروش سرمایه‌های دلاری خود هستند.

این روزنامه اقتصادی با اشاره به «استیت استریت»، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت دارایی جهان، نوشت، مدیران دارایی در حال فروش 1.6 درصد از موقعیت‌های دلاری باز خود در این ماه هستند که بزرگ‌ترین خروج سرمایه ماهانه از نوامبر گذشته به شمار می‌رود.

بنا بر اعلام «استیت استریت»، سرمایه‌گذاران از زمان انتشار گزارش ضعیف‌تر از انتظار فرصت‌های شغلی آمریکا که در 3 نوامبر منتشر شد، فروش‌های روزانه چشمگیری داشته‌اند.

عدم نیاز به دلار با کاهش نرخ بهره

مایکل متکالف، تحلیلگر بازار گفت: «جریان‌های مالی در 2 هفته گذشته به بازنگری سریع تقاضای دلار اشاره دارند.»

وی افزود، سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند، اگر نرخ بهره کاهش یابد، نیازی نیست مقدار زیادی دلار داشته باشیم.

نوامبر بدترین عملکرد ماهانه واحد پول آمریکا در یک سال گذشته را رقم زد به طوری که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، فروش مدیران دارایی می‌تواند شروع روند بلندمدت سرمایه‌گذاران برای کاهش مواجهه با دلار آمریکا باشد.

به نوشته این رسانه انگلیسی، ضعف دلار به نفع بازارهای نوظهور است، زیرا به آنها کمک می‌کند تا وام‌های دلاری را بازپرداخت کنند و می‌تواند سرمایه‌گذاران را بر آن دارد تا پس از فروش بدهی به ارزهای سخت (ارزی که احتمال کاهش ناگهانی یا نوسانات زیادی در ارزش آن وجود ندارد.) به سوی کشورهای در حال توسعه بازگردند.

 

 

 

لینک کوتاه:                        https://fesadsetiz.ir/20wg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا