ایلام

سرمایه گذاری یک شرکت چینی در ملکشاهی ایلام

سعید رشنوادی با بیان اینکه استان ایلام دارای ظرفیت های مهمی برای سرمایه گذاری است، اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش های زیادی برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان صورت گرفته است.

وی گفت: به تازگی برای اولین بار کلنگ یک طرح تولید آلیاژ سیلیکون منگنز در شهرستان ملکشاهی توسط یک شرکت چینی به زمین زده شده که این شرکت، ۶ میلیون دلار برای این طرح سرمایه گذاری خواهد کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام یادآور شد: این واحد تولیدی در فاز اول با تولید روزانه ۸۰ تُن و در فاز دوم ۱۵۰ تُن با دوره ساخت شش ماهه و با اشتغالزایی بیش از ۵٠ نفر در فاز اول به صورت مستقیم و ۱۸۰ نفر در فاز دوم، با رعایت تمامی اصول زیست محیطی شروع به فعالیت خواهد کرد.

به بهره برداری رسیدن پروژها در 5 ماه آینده

رشنوادی یادآور شد: در این راستا با هماهنگی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با سازمان سرمایه گذاری وزارت اقتصاد، مقدمات ثبت شرکت به نام شرکت ایرانی، افتتاح حساب بانکی، اخذ مجوز اقامت، اقدامات لازم برای اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با اشاره به اینکه ۲ هکتار زمین برای اختصاص طرح اختصاص یافته است، تصریح کرد: این واحد تولیدی تا پنج ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: مواد اولیه مورد استفاده این واحد تولیدی، بخشی از ترکیه، بخشی از آفریقای جنوبی و بخشی از داخل کشور تامین خواهد شد و محصول نهایی تولید شده نیز هم مصرف داخلی و هم جنبه صادراتی خواهد داشت که اولویت با مصرف داخلی بود و مازاد آن صادر می شود.

اشتغال و رونق صنعتی و اقتصادی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با بیان اینکه در سال جاری هشت جلسه در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان جهت رفع مشکل تامین برق و زمین این سرمایه گذار برگزار شده است، تصریح کرد: اشتغال و رونق صنعتی و اقتصادی شهرستان ملکشاهی و توجه به بحث صادرات از جمله مزایای این طرح است.

رشنوادی با تاکید بر اینکه راه اندازی این واحد تولیدی نقش مهمی در زمینه تکمیل زنجیره صنعت در استان خواهد داشت، گفت: با توجه به حضور صنایعی از جمله فولاد ایوان و سیمان ایلام در استان، این صنایع می توانند از محصول نهایی و همچنین از محصولات جانبی دیگر این شرکت به عنوان مواد اولیه در راستای تکمیل زنجیره تولید استفاده کنند.

وی با اشاره به تلاش مجموعه مسئولان در راستای فراهم کردن شرایط لازم برای سرمایه گذاری در استان، ابراز کرد: با همکاری و حمایت همه دستگاه های اجرایی تلاش خواهد شد که در همه شهرستان های استان به ویژه شهرستان محروم زمینه سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولیدی فراهم شود.

لینک کوتاه:                      https://fesadsetiz.ir/wzn6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا