آماراخبار

سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از اقتصاد ملی 3 درصد شد

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ، روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی امروز در حاشیه راه‌اندازی بازار نوآفرین در فرابورس ایران گفت: در حال حاضر سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی 3 درصد است که قرار است بر اساس برنامه 5 ساله هفتم این سهم با 5 درصد ارتقا به 8 درصد برسد و در یک افق 15 ساله به 50 درصد از اقتصاد ملی برسد.

وی یکی از جلوه‌های مردمی‌سازی اقتصاد را افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان از اقتصاد ملی عنوان کرد و گفت: بازار نوآفرین زمینه خوبی برای ترویج شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی همچنین گفت: دستورالعمل ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود که با امضاء معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه تدوین و در دولت تصویب شده است به زودی برای اجرا ابلاغ می‌شود.

معاون علمی و فناری رئیس‌جمهور همچنین گفت: تفاوت شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌های بازار اول و دوم فرابورس این است که این شرکت‌ها مورد حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور هستند و عمده دارایی‌های آنها نامشهود است.

دهقانی‌فیروزآبادی گفت: در حال حاضر 98 شرکت دانش‌بنیان در بازار سرمایه  حضور دارند که با پذیرش شرکت‌های جدید تا آخر سال به 120 شرکت ارتقاء می‌یابند.

وی ویژگی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را دارایی نامشهود آنها عنوان کرد و گفت: یک شرکت دانش‌بنیان که 15 سال از فناوری و دانش استفاده می‌کند با عرضه در بازار سرمایه می‌تواند به تأمین مالی بپردازد.

معاون علمی و فناری رئیس‌جمهور همچنین گفت: ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار سرمایه می‌تواند به گرمی بازار کمک کند و امیدواریم در آینده شاخص‌های جداگانه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه تدوین شود که در آن صورت مردم به بازدهی این شرکت‌ها بیشتر آگاهی پیدا خواهند کرد.

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/5lmj

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا