آمار

سونامی خاموشی در آمریکا + آمار و نمودار / تلفات ناشی از گرما در آمریکا

آدرین نایس صبح زود در ۲۵ جولای  از خواب  بیدار شد و متوجه شد شرکت اکسل انرژی، برق آپارتمانی را که او و پسرش در میناپولیس در آن زندگی می‌کنند را قطع کرده است. نایس پس از شیوع کرونا با مشکلات مالی مواجه شد و قبوض او در سررسید شامل ۳۰۰۰ دلار بدهی است‌. هشدارهایی که او  همراه با قبوض ماهانه‌اش دریافت می‌کرد تا حدودی او را برای این اتفاق آماده کرده بود، اما تحمل خانه تاریک و یخچال و کولر خاموش سخت بود. او می‌دانست دمای هوا در روزهای آتی به ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید و او به بازگشت فوری برق نیاز داشت.

 

بلومبرگ می‌گوید خانواده نایس یکی از ۲۰ میلیون نفری است که در پرداخت قبض آب و برق خود ناتوان بوده‌اند، تقریبا از هر ۶ خانه، یک خانه نتوانسته اند قبوض برق خود را پرداخت کنند. این بدترین بحرانی است که انجمن نئادا تا کنون ثبت کرده و دلیل این آمار بالا، افزایش شدید قیمت برق به خاطر افزایش شدید قیمت گاز طبیعی است.

بحران قبوض برق در اروپا حادتر است زیرا قیمت گاز طبیعی به خاطر حمله روسیه به اوکراین بسیار بیشتر رشد کرده است. این  افزایش قیمت سیاست گذاران اروپایی را محبور کرده تا میلیاردها یورو کمک مالی را  با هدف کمک به خانواده‌ها برای پرداخت قبوض برق در نظر بگیرند. در آمریکا اتفاق مشابه این چنینی رخ نداده است.

با این حال خاموشی برق می تواند همراه با عواقب مرگبار باشد، خطری که با شکستن رکورد گرمای تابستان بدتر خواهد شد. در حال حاضر تقریبا قیمت همه چیز افزایش یافته است و مردم بیشتر و بیشتر مجبورند میان غذا، مسکن و روشنایی انتخاب کنند . ژان سو نماینده ارشد مرکز تنوع زیستی که قطعی برق در سراسر ایالات متحده را ردیابی می کند به بلومبرگ می‌گوید: من انتظار سونامی خاموشی را دارم.

نایس ۴۵ ساله نظافتچی یک منزل است که با شیوع کرونا تقریبا یک شبه بی‌کار شد، وضعیت اشتغال او اکنون بهتر شده اما تورم به درآمد او آسیب می‌زند. فقط هزینه سوخت ماشین قدیمی او ۵۰ دلار در هفته است.

در این شرایط برای او کنار گذاشتن پول قبض برق و آب تقریبا غیر ممکن بود به خصوص که قبض برق او در سال قبل دو برابر شده بود. با وجود مصرف کم برق توسط او میانگین قبض برق او در هر ماه ۲۴۴ دلار است‌.

۳۰ درصد مشتریان مسکونی شرکت پی جی اند ای کالیفرنیا (یک شرکت آمریکایی که در زمینه تولید، انتقال و توزیع برق فعال است و همچنین در زمینه توزیع و انتقال گاز طبیعی نیز فعالیت می‌کند)، از فوریه تا کنون، در پرداخت قبوض خود عقب مانده‌اند‌. گروه خدمات عمومی نیوجرسی هم اعلام کرده ۳۰ درصد از مشتریان تاکنون حداقل ۹۰ روز دیرکرد پرداخت از ماه مارس داشته‌اند‌.

میانگین قیمتی که مصرف‌کنندگان برای برق می پردازند در ماه جولای ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته ‌است که بزرگترین افزایش ۱۲ ماهه قیمت ها، از سال ۲۰۰۶ است‌. چون تأمین کنندگان فورا نمی‌توانند رشد هزینه سوخت را برای تامین برق محاسبه کنند انتظار افزایش قیمت‌های آتی وجود دارد.

ایالات متحده در حال رویارویی با مشکلی است که از سال گذشته، گریبان سایر نقاط جهان را گرفته است. در آلمان، دولت ۲۹۶ دلار مالیات بر خانوارها وضع کرد تا هزینه گاز طبیعی تامین شود، زیرا روسیه جریان انرژی اروپا را بعد از جنگ اوکراین کاهش داده است. در بریتانیا حمایت دولت از قبوض انرژی دو برابر شد و در آغاز اکتبر برای هر خانوار به ۴۸۲ دلار رسید، اما افزایش قیمت ها آنچنان سریع است که ممکن است این حمایت‌ها کافی نباشد. حدود صد هزار نفر در انگلیس کمپین «پرداخت نکنید» را تایید کرده‌اند.

در ژاپن و تایلند نیز قبوض برق در حال افزایش هستند زیرا کشورها با هزینه‌های سوخت گران دست و پنجه نرم می‌کنند که با ضعیف‌تر شدن ارز کشورشان بدتر هم شده است. پاکستان  و بنگلادش که نتوانستند با قیمت های بالای سوخت در بازار جهانی رقابت کنند، از قطعی برق و افزایش قبوض به طور همزمان رنج می برند.

در روزهای اولیه همه گیری کرونا، برخی از ایالت ها و شرکت های آمریکایی قطع برق را برای حمایت از مشتریانی که روزهای سختی را می گذراندند متوقف کردند، ولی اکنون این اقدامات متوقف شده است. به گفته نئادا خانوارهای ایالات متحده حدود ۱۶ میلیارد دلار در قبوض دیر هنگام برق بدهکار هستند که دوبرابر همه دیرکرد پیش از همه گیری است. میانگین بدهی از سال ۲۰۱۹ تا کنون ۹۷ درصد افزایش یافته و به ۷۹۲ دلار برای هر قبض رسیده است. مارک ولف مدیر اجرایی نئادا می گوید: افراد  ضعیف تر به خاطر مبلغ بالای قبض ها توانایی پرداخت ندارند.

 

برای شرکت‌های آب و برق تحت مالکیت سرمایه گذاران در آمریکا پیامدهای مالی ناشی از انباشت بدهی مشتریان تقریبا وجود ندارد، زیرا قوانین ایالتی به آنها اجازه می‌دهد به هزینه قبوض مشتریان در حال پرداخت اضافه کنند یا برگه‌های مالیاتی نیز این مشکلات را برطرف می کند.  برق خانه نایس هم  فقط برای سه روز قطع شد و یک موسسه غیرانتفاعی به او کمک کرد تا برای پرداخت قبوض خود با شرکت انرژی اکسل مذاکره کند. معمولا در آخرین مرحله، شرکت های خدمات شهری برق مشتریان را قطع می کنند ولی حدود ۸۰ درصد از مشتریانی که خاموشی را تجربه می کنند ظرف چند روز خدمات خود را بازیابی می کنند،  ۲۰ درصد باقی مانده ممکن است در آستانه قطع دسترسی و یا بی خانمانی باشند.

بعد از خیانت همسر چگونه رفتار کنم ؟روانشناس متخصص در زمینه خیانت

 

در حالی که برنامه‌های کمک به  انرژی خانوارهای کم درآمد دولت ایالات متحده به خانوارهای کم درآمد کمک می کند تا قبوض انرژی را بپردازند، اما در مقایسه با مقیاس  یارانه‌های ارائه شده توسط برخی کشورهای اروپایی و آسیایی نیست. درخواست ها از ایالت‌ها و دولت فدرال برای ارائه کمک‌های بیشتر در حال افزایش است، یک گروه شصت نفره متشکل از نمایندگان و سناتورهای ایالات متحده در اوایل ماه آگوست تقاضای بودجه اضافی و فراتر از ۴ میلیارد دلاری را برای کمک به هزینه انرژی خانوارها مطرح کردند.

ولف مدیر اجرایی نئادا به بلومبرگ می‌گوید که پیش بینی می‌کند قطع برق در سراسر ایالات متحده آمریکا افزایش یابد. تابستان‌های گرم‌تر خطر مرگ را افزایش می‌دهد و قطعی برق بر نگرانی‌ها در این باره می‌افزاید. از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ به طور متوسط سالانه ۱۸۸ مورد مرگ ناشی از گرمازدگی در آمریکا وجود داشته که میانگین آن در پنج سال پیش از آن ۸۱ مورد بوده است.

دیوید کونیسکی یکی از مدیران مؤسسه عدالت انرژی می‌گوید: از نظر تاریخی ایالت ها و و تنظیم کننده ها بر محافظت از از مشتریان در طول ماه‌های سرد زمستان تمرکز کرده‌اند ولی با ایجاد تغییرات اقلیمی لازم است این موضوع مجددا بررسی شود، زیرا افزایش دما در حال حاضر منجر به افزایش تقاضای برق و رشد هزینه قبوض شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا