اقتصاد بین الملل

خطر توقف خطوط تولید مواد غذایی در آلمان با افزایش قیمت برق و گاز

تولیدکنندگان مواد غذایی تازه و یخ‌ زده در آلمان هشدار داده‌اند که افزایش قیمت برق و گاز در این کشور به زودی آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مجبور خواهد کرد که کارخانه‌ های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعطیل کنند.

فعالان این صنعت با انتشار نامه‌ای سرگشاده به مقامات دولتی اعلام کردند که شکاف بزرگی بین حجم نیاز مردم و میزان تولید مواد غذایی در آلمان به وجود آمده و شرایط بسیار بحرانی است.

خطر توقف خطوط تولید مواد غذایی در آلمان

در این نامه آمده است؛ شرکت‌ ها حالا ترس آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند که خطوط تولید به زودی متوقف شود و مراکز توزیع فرآورده‌های یخ‌زده نیز تعطیل شوند.

این نامه نخستین بار از سوی موسسه مواد غذایی یخ‌ زده آلمان و انجمن شرکت‌های لجستیک و سردخانه‌های آلمان منتشر شد و از سوی پنج گروه صنعتی امضا شده است.

این نامه خطاب به اولاف شولتز، صدراعظم، رابرت هابک، وزیر اقتصاد و کم اوزمیر وزیر فدرال آلمان نوشته شده است.

در این نامه همچنین اعلام شده که صنعت غذایی در آلمان بدترین اوضاع خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از زمان جنگ جهانی دوم به بعد تجربه می‌کند و یک قدم تا بحران مطلق فاصله دارد. فعالان صنعت تولید مواد غذایی در آلمان از دولت خواسته‌اند همین حالا اقدام کند، در غیر این صورت یخچال‌ها و فریزرهای مردم به زودی خالی خواهد شد.

آلمان به همراه دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم اکنون درگیر بحران افزایش شدید قیمت برق و گاز و دیگر حامل‌های انرژی است و به خاطر تشدید تنش با روسیه در قالب اعمال تحریم‌های نفتی، تورم در این کشورها هم در حال بالا رفتن است. شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که ممکن است به زودی شاهد سهمیه‌بندی و کمبود حامل‌های انرژی از جمله برق و گاز در این کشورها باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا