بانکداریمالیات

سیاست دولت نظام تک‌ نرخی بازار ارز

داود منظور در توضیح کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور صاحبنظران و فعالان اقتصادی تحت عنوان تبیین اولویت‌های اقتصادی برنامه هفتم توسعه، گفت: امروز فرصتی فراهم شد تا در محضر نمایندگان اندیشکده‌های اقتصادی، تعدادی از فعالان اقتصادی به ویژه شرکت‌های بزرگ باشیم و دیدگاه‌هایی که در ارتباط با لایحه برنامه هفتم دارند را بشنویم و از آن استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه نکات خوبی در نشست امروز دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که نسبت به برخی از مواد پیشنهادی در لایحه برنامه هفتم توسعه بود بیان شد، عنوان کرد: تلاش کردیم درجلسه امروز تبیین کنیم که رویکرد برنامه هفتم توسعه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی است، قطعا یکی از پایه‌های اصلی برنامه هفتم توسعه استفاده حداکثری از ظرفیت بخش غیر دولتی و خصوصی واقعی است.

منظور ادامه داد: در جای جای برنامه توسعه هفتم احکامی را پیشنهاد کرده‌ایم که به اطمینان بخشی به بخش خصوصی، پشتیبانی و حمایت از این بخش برای سرمایه گذاری بیشتر و حتی اجرای طرح‌های عمرانی و تملکی که باید دولت اجرا کند کمک می‌کند.

تبیین موارد مالیاتی کشور

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در حوزه موضوع ثبات اقتصادی به ویژه در خصوص بازار ارز و نرخ‌های متعدد ارز موجود در بازار دغدغه‌هایی مطرح شد، گفت: ما کم کم باید به طرف نظام تک نرخی ارز حرکت کنیم و سیاست دولت نیز این است که بتوانیم بازار ارز را پیش بینی پذیر کنیم و در لایحه نیز پیش بینی‌هایی شده که کمک می‌کند بازار ارز تحت نظارت بهتر و بیشتر قرار بگیرد و به تدریج بتوانیم بازار ارز را مدیریت پذیر و پیش بینی پذیر کنیم.

وی عنوان کرد: در موضوعات دیگری نیز به ویژه در حوزه مالیاتی نگرانی‌هایی مطرح شد و تلاش کردیم موارد مالیاتی را که در برنامه هفتم توسعه آمده برای عزیزان تبیین کنیم.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/wrey

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا