اقتصاد بین الملل

شکست اوکراین از توافق صادرات غلات با روسیه

به نقل از تاس، ولادیمیر لپوشینسکی، مدیر بخش سیاست‌های پولی و تحلیل اقتصادی بانک مرکزی اوکراین، اعلام کرد که به خاطر خروج روسیه از توافق صادرات غلات با این کشور، کی‌یف 2 میلیارد دلار ضرر خواهد کرد. وی گفت: در موضوع کریدور صادرات غلات، شکست توافق با روسیه روند صادرات محصولات کشاورزی اوکراین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت تأثیر قرار خواهد داد و باعث خواهد شد تا درآمدهای صادراتی این کشور برای سال 2023، 2 میلیارد دلار کمتر شود.

چند روز پیش هم الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفته بود که باوجود خروج روسیه از توافق، اوکراین به بارگیری محموله‌های غلات خود در بنادر دریای سیاه ادامه خواهد داد.

روز 17 جولای سال جاری بود که 5 روز مانده به یک ساله شدن توافق صادرات غلات اوکراین با روسیه که در 22 جولای سال 2022 و با پادرمیانی سازمان ملل و ترکیه بسته شده بود، روس‌ها اعلام کردند که با تمدید آن موافق نیستند و این توافق عملا به پایان رسید. روس‌ها می‌گویند: طرف مقابل به هیچ یک از تعهدات خود در قبال روسیه در این توافق عمل نکرده و یکی از شروط مسکو برای بازگشت به این توافق، اتصال بانک کشاورزی این کشور به سوئیفت است.

 

 

 

لینک کوتاه:              https://fesadsetiz.ir/ejio

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا