آماراخبارمازندران

صادرات یک میلیون تن کالا از مازندران به کشورهای عضو اوراسیا

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی، امیر جمشیدی پیش ازظهر پنجشنبه افزود: طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ ارزش تجارت خارجی گمرکات‌مازندران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۳۷۲ میلیون و ۴۰۴ هزار دلار بوده است.

وی افزود: طی این مدت صادرات از گمرکات مازندران به مقصد کشورهای اوراسیا بالغ بر یک میلیون و ۳۴ هزار تن به ارزش ۷۰ میلیون و ۴۴۵ هزار دلار بوده که ازنظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۸۱ و ۷۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی صادرات از گمرکات‌مازندران به کشورهای فدراسیون روسیه با ۵۷ میلیون و ۲۴۰ هزار دلار؛ قزاقستان با ۱۰ میلیون و ۷۱۶ هزار دلار، ارمنستان با یک میلیون و۳۵۸ هزار دلار و قرقیزستان با ۸۸۴ هزار دلار بیان نمود و گفت: کالاهای صادراتی گمرکات‌مازندران به این کشورها شامل سیمان، محصولات لبنی، مرکبات، فرآورده‌های خوراکی، مواد پلاستیکی، گل و گیاه، کیوی و … هستند.

جمشیدی اظهار داشت: درهمین مدت ارزش واردات گمرکات‌مازندران از کشورهای اوراسیا بارشد ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۰۱ میلیون و۹۵۹ هزار دلار رسیده است.

ناظر گمرکات مازندران افزود: کشورهای عضو اوراسیا به ترتیب روسیه با ۲۶۶ میلیون و ۱۵۳ هزار دلار؛ قزاقستان با ۳۵ میلیون و ۲۲ هزار دلار، بلاروس ۷۳۹ هزار دلار و قرقیزستان با ۴۵ هزار دلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده ترین این کالاها شامل غلات، روغن ودانه های روغنی، چوب وتخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و.. بوده اند.

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/k97q

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا