اخبار

صدور سند تک برگ برای ۲.۷ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی

«سید جواد ساداتی نژاد» در قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، افزود: راه و مکتب شهید سلیمانی که جهاد در راه خدا، ایثار و ازخودگذشتگی است را باید سرلوحه کار خود در خدمت به مردم و انقلاب قرار دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کار جهادی، ایثار و از خودگذشتگی در حوزه امنیت غذایی دارای اهمیتی فراوان است.

وی در خصوص آخرین وضعیت صدور اسناد زراعی گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده خوشبختانه تا پایان دهه اول دی ماه ۱۴۰۱ برای ۱۵.۳ درصد (۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار) از اراضی کشاورزی سند تک برگ صادر شده است.

ساداتی نژاد اظهار داشت: در بازه زمانی مذکور ۳۰ درصد (۵ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار) از اراضی کشاورزی نیز رفع تداخل اراضی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت و به عبارتی (از سال ۹۴ تا شهریور ۱۴۰۰) میزان صدور اسناد اراضی کشاورزی ۴ درصد بود، این در حالی است که در یک سال گذشته صدور اسناد اراضی کشاورزی به ۱۵.۳ درصد رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تا پایان دولت سیزدهم برای تمام اراضی کشاورزی سند تک‌برگ صادر خواهیم کرد و جشن سنددار شدن اراضی کشاورزی را خواهیم گرفت، افزود: سنددار شدن اراضی کشاورزی از جمله مهم‌ترین پیش‌نیاز‌های اقتصادی شدن، توسعه بخش کشاورزی، یکپارچگی اراضی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی است.

ساداتی نژاد درباره آخرین وضعیت پیشرفت کشاورزی قراردادی گفت: کشاورزی قراردادی به عنوان مهم‌ترین برنامه دولت در زمینه حمایت از بخش کشاورزی در شهریور ماه ۱۴۰۰ در ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی آبی گندم اجرا و زمینه‌ساز دستاورد‌های بزرگی همچون افزایش ۵۵ درصدی تولید و خرید تضمینی گندم شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، سیاست مذکور در سال زراعی جاری پیگیری و تا پایان دهه اول دی ماه ۱۴۰۱ یک میلیون هکتار از اراضی آبی کشور زیر کشت قراردادی گندم قرار گرفته است، به عبارتی در یک سال گذشته شاهد افزایش ۲۶۰ درصدی در این زمینه بوده‌ایم.

 


لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/i448

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا