جشنواره 8 فرمانمبارزه با فساد

لازمه برخورد با فساد وجود شجاعت و عزم راسخ

به گزارش روابط عمومی ستاد ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی داوود گودرزی دبیر جشنواره هشت فرمان و قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در این مراسم گفت: تلاش شده است تا یک کار جمعی را با کمک همه افراد دولتی و غیردولتی آغاز کنیم.

اصل برگزاری همایش اگر خروجی داشته باشد و بتواند در جهت دهی موثر باشد ایرادی ندارد. همایشی مضموم است که بی‌نتیجه باشد.

نکته دیگر این است که با  گذشت22 سال از فرمان 8 ماده‌ای رهبر انقلاب در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی وضعیت پیگیری و اقدامات انجام شده در این مورد به  چه صورت است.

مقابله جدی در فساد با دانه درشت ها

وی افزود: بحث ما این است که اولین گام برای مبارزه با فساد، عزم و اراده و شجاعت است. این ویژگی‌ها پس از پاک دستی و فساد ستیزی نیاز است. گام دوم فهم درست است. هر چقدر که بحث قاچاق مطرح می‌شود باز هم عده‌ای هستند که می‌گویند سختگیری لازم نیست.

باید در مبارزه با قاچاق باید با دانه درشت ها مقابله کنیم اما این به معنای عدم تغییر و اصلاح سیستم گمرک و … نیست. باید شفافیت به وجود آورد. در نتیجه فهم درست از اینکه فساد چگونه به وجود می‌آید و چگونه باید با آن مقابله کرد اهمیت ویژه دارد.

درگیر نشدن نخبگان علمی با مسئله فساد

بحث دیگر استمرار و دیگری راهکار صحیح است. در بخش راهکار است که دانشگاهیان و جریان علمی باید به کمک بیایند تا به راهکار عملیاتی درستی برسیم. بحث مردمی سازی نیز اهمیت دارد. بحث قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز همین است.

جمع سپاری ابزاری است که منجر به موفقیت خواهد شد. یکی از کارهای مفید و آسانی که می‌توان انجام داد این است که با همکاری دانشگاه‌ها تحقیقات را به سمت مبارزه با فساد جهت دهیم. جریان نخبگانی کشور آنگونه که باید درگیر مبارزه با مفاسد نشده است.

مسئولین و مردم در کنار یکدیگر برای مبارزه با فساد

گودرزی تاکید کرد: با یک اقدام نمی‌توان با اژدهای هفت سر فساد مقابله کرد. باید مردم، نخبگان و مسئولین در راه مبارزه با فساد در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا در بتوانیم در برابر این اژدهای هفت سر موفق باشیم. باید شبکه‌ای برای مبارزه با فساد تشکیل دهیم. هدف از این شبکه‌سازی صرفا مبارزه با فساد است و قرار نیست کسی استفاده دیگری از آن کند. ارائه الگو‌های موفق در راه مبارزه با فساد برای کمک به امید بخشی نیز اهمیت دارد.

وی با اشاره به قالب‌های مختلف جشنواره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: جزییات بیشتر در خصوص جنشواره در وبسایت فسادستیز قابل مشاهده است.

 

 

لینک کوتاه:          https://fesadsetiz.ir/rzp5

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا