مالیات

طرح مالیات بر عایدی سرمایه خود را برای ورود به صحن آماده می‌ کند

داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای موضوع اخذ مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه یا سوداگری طی سال‌های گذشته در مجلس مطرح و کلیات آن تصویب شده و برای بررسی جزئیات به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع و سازمان امور مالیاتی نیز با کمیسیون اقتصادی در راستای چکش‌کاری آن همکاری لازم را داشته است.

وی با اشاره به اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه آماده شده تا به قانون تبدیل شود و در نوبت ورود به صحن قرار دارد، افزود: امیدواریم در آینده نزدیک این طرح به قانون تبدیل شود چرا که هدف این طرح تنها ایجاد درآمد مالیاتی نیست بلکه مقابله با سوداگری است.

منظور عنوان کرد: کسانی که نسبت به خرید و فروش ملک، خودرو، سکه و ارز برای کسب درآمد و سود اقدام می‌کنند باید مالیات آن را پرداخت کنند و این چهار گروه کالا مشمول مالیات سوداگری هستند.

رئیس سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه پس از تبدیل شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه به قانون فرصتی به سازمان امور مالیاتی داده می‌شود تا مقدمات اجرای آن را فراهم کنیم، تصریح کرد: مهمترین پیش نیاز اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه این است که اطلاعات متقنی در مورد قیمت خرید و فروش داشته و تفاوت قیمت را محاسبه و برای این کار باید معاملات را ثبت و ضبط کنیم.

وی با بیان اینکه در طرح مالیات بر عایدی سرمایه مفهومی تحت عنوان بستر اجرای قانون وجود دارد که عملا تدابیری را اتخاذ کرده تا بتوانیم خرید و فروش‌ها را ثبت کنیم، ادامه داد: باید برای معاملاتی که بین دو نفر انجام می‌گیرد صورت حساب الکترونیکی صادر شود که این موضوع در بستر قانون پایانه‌های فروشگاهی امکان پذیر است.

رئیس سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: سازمان مالیاتی اقداماتی را در دست انجام دارد تا زمانی که طرح مالیات بر سرمایه تبدیل به قانون شود، کارها با سهولت پیش برود.


لینک کوتاه:    https://fesadsetiz.ir/g897

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا