اخبار

اسلامی: برخی کشورها برای 3 برابر کردن ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی  از بویین‌میاندشت، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان بویین میاندشت، اظهار داشت: نوزدهم دی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان به عنوان روز حماسه و ایثار بویین‌میاندشت ثبت شده که این یک ابتکار ماندنی است و نسل به نسل یادآوری می‌کند شهدا در چه راهی قدم گذاشته و جان خود را برای انقلاب فدا کردند.

وی افزود: فلسفه وجود انقلاب اسلامی، سعادت ملت و پیشرفت و آبادانی کشور بوده که این دو عامل اساسی هدف انقلاب اسلامی و شعاری است که موجب پیروزی انقلاب شد. شهدای بسیاری نیز در این راه تقدیم انقلاب شد و این همان شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است.

اسلامی خاطر نشان کرد: شعار مردم ایران را استکبار و آمریکا هرگز تحمل نکرده و نمی‌کنند که ایران استقلال داشته و از زیر بار سلطه خارج شود چرا که در دوران قبل از انقلاب، آنان برای ایران تعیین تکلیف می‌کردند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر بنیان‌های علمی و فناوری تاکید و بیان کرده‌اند که باید ما حداقل بیست‌هزار مگاوات برق اتمی داشته باشیم و فناوری‌های هسته‌ای باید در اختیار ایران باشد. همچنین کشورهای دیگر هم بیانیه داده‌اند که ظرفیت نیروگاه‌های هسته‌ای خود را سه برابر خواهند کرد.

وی بیان کرد: تغییرات اقلیمی موجب برهم خوردن شرایط آب و هوایی شده و بدتر از شرایط فعلی برای کره زمین قابل قبول نیست؛ بنابراین باید از تولید گازهای گلخانه‌ای جلوگیری شود و تلاش شود تا فناوری‌های نوین به خدمت گرفته شده و مورد استفاده قرار گیرند.

اسلامی یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که علم و فناوری امروز اساس قدرت است و مردم قدرت یک کشور هستند، دشمنان تلاش کردند با تحریم پیشرفت جمهوری اسلامی در حوزه علوم و فنون نوین را متوقف کنند و تمام تلاش‌ها با هدف توقف علمی و فناوری ایران در بحث هسته‌ای بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور تصریح کرد: علم و فناوری برای ملت‌ها قدرت‌آفرین بوده و کسی که از این ظرفیت به همراه مردم همیشه در صحنه برخوردار است هرگز زیر بار سلطه ابرقدرت‌ها نخواهد رفت بلکه راه خود را قدرتمندانه ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: راه پُرتوسعه علمی و فناوری همراه با جوانان متعهد و دانشمند در جهت دستیابی به علوم و فنون نوین مسیری است که به شدت مورد مخالفت استکبار قرار دارد و در راه مخالفت با این هدف ما، از همه ظرفیت سازمان‌های بین المللی برای جلوگیری از حرکت کشور ما استفاده کردند.

اسلامی بیان کرد: دشمنان از ابزار تحریم برای ناتوان کردن کشور استفاده کردند و با بهانه‌های مختلف در روند پیشرفت کشور اختلال ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور یادآور شد: در عرصه هسته‌ای دانشمندان بسیاری ترور شده و خرابکاری‌های صنعتی از سوی دشمنان صورت گرفته است.

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/nxsl

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا