توافق نامه های بین المللی

عراق: کمیته مشترک با ایران برای توسعه حوزه انرژی تشکیل می‌دهیم

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ، به دنبال سفر آخر هفته گذشته وزیر نفت عراق به ایران و دیدار آن با شماری از مسئولین دولتی و وزارت نفت ایران، وزارت نفت عراق با صدور بیانیه‌ای از توافق با تهران برای تشکیل کمیته‌های مشترک در زمینه توسعه بخش نفت و انرژی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی عراق(واع)، وزارت نفت انجا در بیانیه‌ای اعلام کرد: حیان عبدالغنی، معاون نخست وزیر در امور انرژی و وزیر نفت در نشست مشترکی که بین وزارتخانه‌های نفت عراق و ایران برگزار شد، بر اهتمام بغداد برای تقویت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در زمینه نفت و انرژی و همکاری برای توسعه و ارتقای فرصت‌ها و افق‌های همکاری دوجانبه بین دو کشور تاکید کرد.

عبدالغنی در این بیانیه گفت: در نشست تهران بر  عمق روابط تاریخی بین دو کشور همسایه و نقش موثر عراق و ایران در سازمان اوپک و در بازارهای جهانی تاکید شد، زیرا این دو کشور در راس کشورهای تولید کننده نفت و گاز شمرده می‌شوند.

عبدالغنی در این بیانیه گفت که با جواد اوجی، همتای ایرانی خود درباره تشکیل کمیته‌های ویژه تقویت و توسعه فرصت‌های همکاری مشترک از جمله کمیته توسعه میادین مرزی مشترک بین دو کشور بر اساس چارچوب‌ها و منشورهای بین المللی توافق شده است .

در این بیانیه همچنین آمده است: تهران و بغداد بر سر تشکیل کمیته همکاری مشترک در زمینه سرمایه‌گذاری در میادین گازی، صنایع پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر، کمیته احیا و توسعه پالایشگاه‌ها و کمیته مشترک آموزش و توسعه، علاوه بر همکاری در زمینه‌های بازاریابی نفت، حفاری، تامین خطوط لوله و مواد ذخیره، اکتشاف نفت و غیره توافق کردند.

بر اساس بیانیه وزارت نفت عراق، در نشست مشترک، یادداشت همکاری مشترک در زمینه آموزش و توسعه هم توسط محمد خضیر، معاون امور استخراج نفت در وزارت نفت عراق با همتای ایرانی وی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری دولتی عراق(ع)  معاون امور استخراج وزارت نفت، مدیر عامل شرکت نفت بصره، مدیر عامل شرکت نفت میسان، مدیر عامل شرکت بازاریابی نفت عراق، مدیر عامل شرکت پروژه های نفتی و مدیر عامل اداره مطالعات و برنامه ریزی و مدیر مرکز پژوهش و توسعه وزارت نفت در جمع هیات عراقی که به تهران سفر کرده بود، حضور داشتند.

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/y4co

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا