اقتصاد بین الملل

عقب نشینی دلار در برابر یورو

 به نقل از رویترز، در معاملات امروز بازار جهانی ارز، شاهد عقب نشینی ارزش دلار در برابر یورو به عنوان اصلی‌ترین رقیب موجود برای ارز آمریکایی در بازار جهانی بودیم.شاخص ارزش دلار در معاملات امروز 0.15 درصد عقب نشینی کرد و به 99.753 واحد رسید که کمترین میزان از آوریل سال 2022 تاکنون محسوب می‌شود. به‌طور کلی دلار هفته گذشته بدترین عملکرد هفتگی در سال 2023 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ثبت رساند و دلیل آن هم کم شدن فشار بر بانک مرکزی آمریکا برای بالا بردن نرخ بهره در این کشور بوده است.

کارول کونگ، کارشناس ارزی بانک مشترک‌المنافع استرالیا، می‌گوید: من فکر می‌کنم فعلا فشار فروش روی دلار باقی خواهد ماند. بازار روی اتمام اجرای سیاست‌های انقباضی از سوی بانک مرکزی آمریکا متمرکز شده است. بر همین اساس برابری دلار و یورو به 1.1256 دلار به ازای هر یورو رسیده و ارزش پوند انگلیس هم 0.16 درصد در برابر دلار افزایش یافته است. در حال حاضر هر پوند انگلیس 1.30 دلار در بازار دست به دست می‌شود.

درحالی‌که انتظار می‌رود، بانک مرکزی آمریکا از روند افزایش نرخ بهره در این کشور عقب نشینی کند، اما توقع می‌رود که بانک‌های مرکزی اتحادیه اروپا و انگلیس نرخ بهره خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهند.

 

 

لینک کوتاه:                https://fesadsetiz.ir/nweg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا