اخبار

عملکرد درخشان سازمان امور مالیاتی مورد توجه دولت و مردم

سازمان امور مالیاتی کشور،احسان خاندوزی در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان امور مالیاتی و در جمع مدیران و کارگزاران نظام مالیاتی بر ضرورت تحقق اهداف و برنامه های بالادستی تأکید کرد و اظهار داشت: هدف گذاری اعلام شده توسط ریاست جمهور، میثاق تعهد سازمان امور مالیاتی با رییس جمهور و مجلس شورای اسلامی بوده و نظام مالیاتی با اجرای برنامه های مدون خود می تواند عملکرد و شاخص‏های موفقیت کنونی را بیش از گذشته تدوام ببخشد.

وی با اشاره به نقش مهم مالیات در تنظیم گری بودجه گفت: در اثر همین نگاه، طرح مالیات بر سوداگری مورد استقبال قرار گرفته و امید است تراز سیاستگذاری و حکمرانی اقتصادی با ظرفیت های بالقوه مالیات ستانی مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تشکر از زحمات و تلاش‏های منظور رییس کل سابق سازمان امور مالیاتی و مجموعه کارکنان نظام مالیاتی در طی دوران تصدی مدیریت ایشان و کسب موفقیت ها و دستاوردهای مهم این سازمان و برای وی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

خاندوزی با اشاره به حمایت قاطع دولت از برنامه های رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه رأی اعتماد به ایشان، برای وی در پیشبرد مسیر تحولی نظام مالیاتی کشور آرزوی توفیق کرد.

با عزم و اراده تحول به سازمان امور مالیاتی آمده‌ام

رییس کل جدید سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این مراسم با تأکید بر تداوم روند تحولی نظام مالیاتی گفت: با عزم و اراده تحول به سازمان امور مالیاتی آمده ام.

سید محمد هادی سبحانیان با بیان اینکه بحث تحول نظام مالیاتی مختص سازمان امور مالیاتی کشور نیست، گفت: برای تحول نظام مالیاتی باید همه حاکمیت عزم و اراده جدی داشته باشد، زمانی می توانیم با فرار مالیاتی مبارزه کنیم، قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و سایر قوانین مالیاتی را اجرا کنیم که مجلس و دولت در کنار نظام مالیاتی ایستاده باشد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، نیروی انسانی متخصص و متعهد را مهمترین سرمایه نظام مالیاتی دانست و خواستار حمایت کامل دولت و مجلس برای بهبود معیشت و رفع مشکلات همکاران سازمان امور مالیاتی شد.

یکی از راه های کنترل تورم تأمین درآمدهای دولت

سبحانیان وصول عادلانه و حداکثری منابع و اجرای کامل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را دو هدف اصلی خود در دوره جدید سازمان امور مالیاتی دانست و اظهار داشت: برای تحقق این دو هدف کلان، برنامه هایی از جمله گسترش چتر مالیاتی، اجرای قوانین مالیاتی جدید، مبارزه با فرار مالیاتی و تداوم مسیر تحولی در دستور کار خواهد بود.

وی با یادآوری شعار سال، یکی از راه های کنترل تورم را تأمین درآمدهای دولت با درآمدهای پایدار مالیاتی دانست و تصریح کرد: زمانی می توانیم به رشد تولید و کنترل تورم امیدوار باشیم که نظام مالیاتی کشور اصلاح شده باشد.

 

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه پایانه های فروشگاهی نظام مالیاتی سنتی را به نظامی هوشمند و مدرن تبدیل می‌کند گفت: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از ماموریت‏های اصلی این سازمان است که در دوره جدید با تمام ظرفیت دنبال خواهد شد.

وی یکی از رویکردهای اصلی نظام مالیاتی در دور جدید را فرهنگ‌سازی مالیاتی و توسعه فعالیت ها در حوزه فرهنگ مالیاتی در کشور دانست و بیان داشت: برای تحقق این هدف، نیازمند تعامل گسترده با جامعه نخبگانی، اصحاب رسانه، فعالان اقتصادی، کسبه و اصناف و بازاریان هستیم.

باید دولت را با مالیات اداره کنیم

رییس جدید سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی کشور نیز در آیین معارفه سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نتایج و دستاوردهای نظام مالیاتی قابل تحسین است.

داود منظور بیان داشت: مجموعه مدیران و کارکنان نظام مالیاتی در طول یک سال و نیم گذشته که بنده در این مسئولیت بودم با یک روحیه جهادی و همدلی وصف نشدنی دستاوردها و نتایج درخشانی را برای دولت رقم زده اند که این امر قابل تحسین است.

وی با اعلام حمایت کامل مجموعه دولت از نظام مالیاتی گفت: باید روز به روز اتکا به درآمدهای نفتی را کاهش دهیم زیرا کشور دارای ظرفیت‌های اقتصادی زیادی است و باید به سمتی برویم که کشور را با درآمدهای مالیاتی اداره کنیم.

رییس جدید سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه مالیات ستانی مقوله بسیار سخت و دشواری است، افزود: حقیقتا کارکنان نظام مالیاتی سربازان جبهه اقتصادی هستند که به رغم شرایط دشوار، با اهتمام و تلاش های ارزنده توانستند سال گذشته رشد 54 درصدی درآمدهای مالیاتی را کسب نمایند و امیدواریم در سال جاری نیز این رویه تداوم یابد.

منظور قانون پایانه های فروشگاهی را یک ابزار مهم برای شفافیت اقتصادی دانست و تصریح کرد: با اجرای کامل این قانون تا پایان سال جاری، شاهد جهش وصول درآمدی مالیات تا سقف دوبرابر نسبت به وضعیت فعلی خواهیم بود.

رییس کل سابق سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرای قانون پایانه های فروشگاهی با توسعه پایه های جدید مالیاتی از جمله مالیات بر سوداگری، مالیات بر مجموع درآمد و همچنین با اجرای برنامه هایی همچون تولید اظهارنامه برآوردی، حسابرسی ویژه پرونده های مهم مالیاتی و نظایر آن تکرار موفقیت ها و دستاوردها امکانپذیر است.

 

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/y9hv

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا