اخبار

نرخ مالیات ‌تولید‌ در 2 سال 7 درصد کاهش یافت‌

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، امروز هفتم اسفند در مراسم ‌رونمایی از سند ملی ارزیابی ریسک کشور در وزارت اقتصاد، اظهار داشت: هدف این سند این است که هزینه جرم، قاچاق و پولشویی افزایش و هزینه تولید کاهش یابد.وی ادامه داد: با اجرای این ابزار ‌پول به جای تولید وارد سفته بازی و پول‌شویی نمی‌شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: در راستای حمایت از تولید، دولت در 2 سال، نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی را ۷ درصد کاهش داد.خاندوزی این را هم گفت: سند ملی ارزیابی ریسک باید در دهه 1390 تهیه می‌شد، اما امروز رونمایی شد و از فروردین سال 1403 هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد این سند ارائه خواهد شد.
به گفته خاندوزی، سند ملی ارزیابی ریسک بعد از برگزاری 120 نشست مشترک با سه قوه کشور تدوین شد. زمانی که نسخه نهایی سند ارزیابی ریسک در بهمن امسال نهایی شد، برای سه قوه ارسال شد و بعد از تائید نسخه نهایی آن امروز رونمایی شد.وزیر اقتصاد این را هم خاطرنشان کرد،‌ با اجرای سند ملی ریسک،‌ زمینه فعالیت‌های مرتبط با تامین مالی تروریسم ،‌قاچاق کالا و مواد مخدر و انواع اخلال در بازارها مانند بازار ارز و مستغلات پرریسک و پرهزینه می‌شود تا به حد اقل کاهش پیدا کند.
خاندوزی در مورد فکتورینگ نیز با بیان این که هدف ما متنوع سازی روشهای تامین مالی بنگاههای تولید است،‌ گفت: شرکتهایی که طرف قرارداد با سازمانها و دستگاههای دولتی هستند،‌ اگر نیاز تامین نقدینگی داشته باشند،‌همین قراردادهای پیمانکاری مورد استفاده برای تامین مالی شرکت قرار خواهد گرفت، برای این کار نیاز به مصوبه شورای پول و اعتبار است که ظرف روزهای آینده با مصوبه شورای پول و اعتبار استفاده می‌شود.

وی یادآور شد، از ظرفیت فکتورینگ شرکتها برای تامین مای استفاده می‌شود. وزیر اقتصاد در مورد ارتباط تجاری ایران با مجارستان نیز گفت: دیپلماسی اقتصادی دولت مردمی ،‌بر پایه گسترش روابط با کشورهای همسایه و همسو و کشورهای مستقل است. در کنار تعامل دو طرفه با کشورهای همسایه، از ظرفیت سازمانهای منطقه‌ای و جهانی مانند بریکس و شانگهای هم برای ارتباط تجاری استفاده می‌کنیم. خاندوزی با بیان این که آلمان در 11 ماه امسال جزء 10 شریک اول تجاری ایران بوده است،‌ گفت: مراودات با مجارستان روند رو به گسترش دارد،‌ در سال 1400 و 1401 و امسال تا کنون سه کمیسیون مشترک دو کشور برگزار شده که یکی از آنها در بوداپست و بقیه در تهران برگزار شده است.

 

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/gwli

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا