اقتصاد بین الملل

غیر قابل تصور بودن اقتصاد آلمان بدون چین

به گزارش از بیلدآم‌سونتاگ، اولا کائلینیوس، مدیرعامل شرکت خودروسازی بنز آلمان، هشدار داد که قطع روابط تجاری با چین بخش بزرگی از صنعت آلمان را به خطر می‌اندازد.

وی پس از سفر به چین گفت: اروپا، آمریکا و چین به عنوان سه بازیگر بزرگ در اقتصاد جهانی به قدری از نظر اقتصاد به هم تنیده شده‌اند که قطع بستگی ها به چین منطقی به نظر نمی‌رسد.

چین مهم‌ترین و بزرگترین بازار تولیدات صنعتی آلمان به شمار می‌رود.

پکن یکی از شرکای تجاری اروپا

به طور کلی طی ماه‌های گذشته شاهد افزایش نگرانی‌ها در آلمان و اروپا نسبت به وابستگی اقتصادی این منطقه به چین هستیم و این در حالی است که پکن یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری اروپا و بزرگترین تأمین کننده مواد اولیه اساسی برای پیشبرد پروژه‌های انرژی‌های پاک در این قاره به شمار می‌رود.

چین دارای بزرگ ترین بازار خودرو در جهان

مدیرعامل شرکت خودروسازی بنز آلمان عنوان کرد: چین بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است و خودروسازان آلمانی به شدت به حضور در بازار این کشور وابسته هستند.

دو شرکت چینی جیلی و بایک هم بزرگترین سهامداران شرکت مرسدس بنز به شمار می‌روند. در سال 2022 معادل 18 درصد درآمد و 37 درصد فروش شرکت بنز از محل حضور در بازار چین بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت تشدید تنش در موضوع تایوان قطع همکاری‌های تجاری با چین معقول به نظر می‌رسد، اظهار داشت: این مسئله برای بخش اعظمی از صنعت آلمان غیر قابل تصور است.

 

 

لینک کوتاه:        https://fesadsetiz.ir/5zdm

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا