اخبار

فوری؛ کاهش ساعت کاری کارمندان تصویب شد + جزئیات | تکلیف تعطیلات هفتگی مشخص شد

به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه ۹ بهمن ماه در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه، طرح کاهش ساعات کاری ادارات و افزایش تعطیلات هفته را با ۱۲۶ رأی موافق، ۶۰ رأی مخالف و هشت رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

اظهارات موافقان و مخالفان اولویت بررسی لایحه ۲ روز تعطیلی آخر هفته

مخالف اولویت بررسی لایحه ۲ روز تعطیلی آخر هفته تاکید کرد که اولویت امروز کشور افزایش ساعت کار برای انجام کارهای بر زمین مانده است و موافق آن تاکید کرد که ما باید به سمت کیفی‌سازی ساعت کار حرکت کرده و تعطیلات خود را به میانگین تعطیلات جهانی افزایش دهیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، درخواست اولویت بررسی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری را رسیدگی کرده و در نهایت با این درخواست موافقت کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با این درخواست بیان کرد: اولویت امروز کشور بحث معیشت مردم می‌باشد و بحث ساعت کار اداری از اولویت‌های بعدی است. تعیین و پیگیری دستمزد کارگران و اعتماد سازی اولویت امروز نظام است، نظام خدمات زیادی داشته است که برخی افراد در تلاش هستند تا به آن خدشه وارد کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت و سایر کالاها از اولویت‌های دیگری است که ما باید به آن رسیدگی کنیم. همه کارکنان دولت شریف هستند اما آیا همه ملت ایران کارمندان دولت هستند که ما اکنون دو روز در هفته را تعطیل کرده و چهار ساعت از ساعت کاری را کاهش دهیم. آنگاه جواب کارگران را چه باید بدهیم؟ کشور امروز نیاز دارد که فرهنگ کار را تقویت کنیم چرا که همه کشورهای پیشرفته به این سمت رفته اند.

وی ادامه داد: ما نباید این پیام را به جامعه بدهیم که ساعت کار باید کاهش پیدا کند ما کارهای زمین‌مانده زیادی داریم که باید به آن رسیدگی شود. از سوی دیگر ما برای کادر سلامت و نیروهای امنیتی و انتظامی چگونه قرار است ساعت کار را کاهش دهیم؟ اولویت امروز کشور این است که ساعت کار را اضافه کنیم چرا که ما کارهای زمین مانده زیادی داریم که باید به آن رسیدگی شود.

عباس گودرزی در موافقت با درخواست اولویت بررسی لایحه ۲ روز تعطیلی پایان هفته بیان کرد: میانگین تعطیلی در سایر کشورها سالانه ۱۱۹ روز است اما در ایران میانگین تعطیلی سالانه ۷۸ روز می‌باشد. ما ۶۵ درصد میانگین تعطیلات جهانی روز تعطیل داریم در حالی که در کشورهای پیشرفته به دنبال افزایش این تعطیلات هستند در این لایحه به دنبال تعطیلی دو روز در هفته می‌باشیم. تهران نیز دو روز در هفته تعطیل می‌باشد. مگر خون تهران‌نشین‌ها از سایر شهرستان‌ها رنگین‌تر است. این دو روز تعطیلی را که یک روز آن را جمعه می‌باشد و روز دیگر را دولت تعطیل می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: این افزایش تعطیلی و ساعت کاهش کاری منجر به افزایش انگیزه کارمندان و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد.

در نهایت نمایندگان با تقاضای بررسی لایحه ۲ روز تعطیلی آخر هفته به صورت خارج از نوبت موافقت کردند.

همچنین محسن پیرهادی ، عضو هیات رییسه مجلس در توییتی با اعلام خبر «رای موافق مجلس به بررسی اولویت دار طرح ۲ روزه شدن تعطیلات آخر هفته »نوشت:با رای نمایندگان طرح ۲ روزه شدن تعطیلات پایان هفته به صورت اولویت‌دار در دستور کار مجلس قرار گرفت. ‏در نشست بعدی ،مجلس جزییات این طرح را بررسی می‌کند. ‏افزایش تعطیلات پاسخ به مطالبه جامعه و در جهت ارتقای بهره‌وری نیروی کار ، فعالان اقتصادی و حوزه گردشگری است.

فوری؛ کاهش ساعت کاری کارمندان تصویب شد + جزئیات | تکلیف تعطیلات هفتگی مشخص شد

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/f63b

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا