فارس

ضرورت استفاده از ظرفیت قانون برای رونق تولید در استان فارس / در بحث اقتصاد با کسی تعارف نداریم

به گزارش روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در جلسه بررسی راهکارهای عملی ارتقای سطح همکاری قوه قضاییه در تحقق شعار سال ۱۴۰۲، گفت: پیش از این هم به مدیران استانی اعلام کرده ام که اگر اهل ریسک پذیری نیستید و نمی توانید مدافع عملکرد قانونی خود در مجموعه تحت مدیریت‌تان باشید مدیر شایسته ای برای این دولت نخواهید بود و باید با رفتن خود عرصه مدیریت را به کسانی که توانمندی و شایستگی دارند بدهند.

استاندار فارس با تاکید براینکه در بحث اقتصاد و حمایت از تولید در استان با کسی تعارف نداریم، افزود: در شرایط فعلی کشور همکاری با مدیرانی که فکر می کنند رعایت مر قانون بدون هیچ گونه انعطافی وظیفه شرعی است، امکان پذیر نخواهد بود و این درحالی است که نمی خواهیم غیر قانونی عمل کنیم اما معتقدیم باید از ظرفیت قانون برای رونق تولید استان بهره ببریم و اگر این کار را نکنیم وضعیت شاهد افزایش مشکلات معیشتی و آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، عدم فرزندآوری، بیکاری، اعتیاد خواهیم بود.

ایمانیه با بیان اینکه مدیریت زحمت دارد و پذیرش مدیریت در یک مجموعه، مسائلی را به دنبال دارد که مدیر در وهله اول باید بداند در محضر خداوند است و راهگشایی از کار مردم معامله با خداست، تصریح کرد: مدیر ما نباید با اعمال قانونِ سلیقه ای و سخت گیرانه موجب بیکاری، رکود تولید و اقتصاد استان شود؛ بلکه تلاش همه ما در جهت رونق تولید، و بهبود وضعیت اشتعال و معیشت و در نهایت اقتصاد استان است.

رونق تولید در استان فارس

وی افزود: نمی شود که عده ای با نگاه سلیقه ای و تفسیر قانون و ماده صرف از ایجاد فعالیت سرمایه گذاران و تولیدکنندگان جلوگیری کنند، ما مدیر شده ایم که گره گشایی کرده، راه باز کنیم و مشکلات را هموار کنیم نه اینکه بگردیم قوانینی را پیدا کنیم که مانع ایجاد کند.

اقدامات جدی‌تر و عملی‌تری در راستای مهار تورم و رشد تولید در استان فارس انجام شود

ایمانیه اضافه کرد: امسال باید اقدامات جدی تر و عملی تری را در راستای مهار تورم و رشد تولید در استان انجام دهیم؛ جای کار در حوزه تولید بسیار است و معتقدیم اگر می خواهیم شعار سال محقق شود، باید ریسک پذیر باشیم و با ایمان و پاکدستی عمل کنیم.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به ضرورت خروج واحدها از رکود، و واحدهایی که با ظرفیت پایین کار می کنند، گفت: در کارگروه های رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاری موضوعات ک مشکلات پیش روی صاحبان صنایع را به شکل دسته بندی شده، تخصصی تر و با توجه به جزییات تا حصول نتیجه و حل مشکل پیگیری می کنیم.

اقدامات جدی‌تر و عملی‌تری در راستای مهار تورم و رشد تولید در استان فارس انجام شود

وی با تاکید براینکه موضوع ارائه وام و اختصاص تسهیلات بانکی در راستای افزایش تولید در استان را با جدیت دنبال می کنیم، اظهار کرد: شورای هماهنگی بانکهای استان می بایست گزارشی از جزییات اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ در حوزه ارائه تسهیلات بانکی به بخش تولید را به استانداری اعلام کند.

رشد ۱۲۵ درصدی اشتغال

ایمانیه تصریح کرد: در سال گذشته سهم کشوری استان فارس در حوزه اشتغال ۵۷ هزار نفر اعلام شده که مفتخریم اعلام کنیم در این حوزه شاهد رشد ۱۲۵ درصدی در استان بودیم و امسال نیز بر اساس اسناد بالادستی سهم استان ۶۷ هزار نفر اشتغال شخص شده است لیکن هدف را برمبنای تحقق ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در سال ۱۴۰۲ تعیین کرده ایم.

وی نگاه حمایت گرانه‌ مدیران و دستگاه های اجرایی استان به ویژه دستگاه قضایی را در بحث تولید و رونق اقتصاد بسیار ارزشمند دانست و ضمن تشکر از آنها، گفت: امروز در شرایطی هستیم که باید خطرپذیر باشیم و جای خرسندی است که نگاه بسیاری از مدیران ما ایجاد اشتغال، کارآفرینی، رشد تولید و حمایت از اقتصاد استان است.

لینک کوتاه :

https://fesadsetiz.ir/egmf

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا