اخبار

قطع یارانه دهک 10 پردرآمد

فلسفه پرداخت یارانه معیشتی برای کمک به خانوارهای کم‌درآمد و حفظ قدرت خرید آنها در نوسانات اقتصادی است و معمولاً افراد پردرآمد از دریافت یارانه کنار گذاشته می‌شوند.

همان گونه که در سال گذشته نیز اعلام شد؛ بر اساس اطلاعات مندرج در پایگاه رفاه ایرانیان کسانی که در دهک دهم پردرآمدی جامعه قرار می‌گیرند، از دریافت یارانه معیشتی حذف می‌شوند و با مصوبه دولت، یارانه معیشتی به 9 دهک پایین درآمدی جامعه اختصاص می‌یابد.

برای 6 دهک با درآمد متوسط ماهانه 300 هزار تومان و برای 3 دهک پایین و کم‌درآمد، ماهانه به ازای هر نفر 400 هزار نفر یارانه نقدی و معیشتی پرداخت می‌شود.

قطع یارانه خریداران مسکن در ترکیه

پویشی با عنوان «قطع یارانه و امتیازات دولتی خریداران مسکن در ترکیه» در سامانه فارس من ثبت شد که آنها اعلام کردند افرادی که در شرایط جنگ اقتصادی اقدام به خروج ارز از کشور می‌کنند و اقدام به خرید مسکن در کشورهای همسایه می‌نمایند، قطعا از شرایط مالی خوبی برخوردارند و دیگر نیازی به دریافت یارانه و سایر امتیازات دولتی ندارند.

در این زمینه خبرنگار فارس، با سیده طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تماس گرفت که وی گفت: اطلاعات اقتصادی خانوارها بر اساس دهک‌بندی‌ که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌گیرد، در پایگاه رفاه ایرانیان وجود دارد که این اطلاعات از همه دستگاه‌های مربوطه دولتی گرفته می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون کسانی که در دهک 10 یعنی پردرآمد جامعه قرار می‌گیرند، از دریافت یارانه معیشتی حذف می‌شوند و یارانه معیشتی فقط به 9 دهک کم‌درآمد اختصاص می‌یابد.

اطلاعات مالی خانوار؛ یعنی همه اعضاء

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد مطالبه مخاطبان فارس گفت: گرچه اطلاعات خرید ملک در خارج کشور در سامانه رفاه ایرانیان قابلیت رصد ندارد، اما به هر حال کسانی که می‌خواهند مبالغ کلان ارز از کشور خارج کنند، طبیعتا از طریق برداشت‌های کلان از حساب‌های بانکی خود و انتقال وجوه و خرید کلان ارز اقدام می‌کنند که همه این مباحث در اطلاعات مالی خانوار در پایگاه رفاه ایرانیان ثبت می‌شود.

حسینی این نکته را هم گفت: وقتی می‌گوییم اطلاعات مالی خانوار؛ یعنی همه اعضای یک خانوار که شامل پدر، مادر و فرزندان هستند، در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ثبت می‌شوند و به محض اینکه درآمد یک خانوار در سطح دهک دهم پردرآمد قرار گیرد، از دریافت یارانه معیشتی حذف می‌شود.

وی اضافه کرد: البته اطلاعات دقیق را باید مسئولان پایگاه رفاه ایرانیان در این زمینه ارائه کنند.

 

 

لینک کوتاه:            https://fesadsetiz.ir/7246

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا