مناطق آزادمیز های تخصصییادداشت ها

لوایح افزایش مناطق آزاد مازندران، دوغارون و … توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام

.

.

.

بسمه تعالی

جناب آقای محمد باقر ذوالقدر

دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضا محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

با سلام

احتراما همانگونه که مستحضرید علی رغم رد چند باره لوایح افزایش مناطق آزاد مازندران و سرخس و دوغارون و سایر مناطق مشابه توسط شورای نگهبان و مجمع تشخیص و مغایرت افزایش این مناطق با حمایت از تولید و سیاست های اقتصاد مقاوتی، شاهد تکرار و به جریان انداختن چندباره تصویب این مناطق هستیم و نمایندگان محترم به جای کمک به تولید، با این اقدامات ضربات متعددی به تولید می زنند!!!

در حالیکه جبهه تولیدکنندگان و کارگران یکی از حساس ترین، پیچیده ترین و سخت ترین دوره های تاریخی خود را سپری می کند، مصوبات غیر کارشناسانه اینچنینی که بیشتر جنبه های انتخاباتی دارند، فضای کسب و کار را برای سرمایه گذاران و کارآفرینان نامطمئن می نماید. به راستی برای تولیدکنندگان در سرزمین های اصلی چه مزیت رقابتی ایجاد شده است که علاوه بر مافیای قاچاق و واردات بی رویه باید با افزایش بی رویه مناطق آزاد هم روبرو باشند و جای اینکه تمرکزشان بر افزایش تولید و بهره وری و کیفیت و خلق ثروت برای کشور باشد تنشان بلرزد که کدام منطقه آزاد جدید یا بخشنامه  و قانون ضد تولید قرار است زحماتشان برای کشور را نابود کند.

متاسفانه صنعت پوشاک کشور از ناحیه مناطق آزاد ضربات جبران ناپذیری متحمل شده و عملکرد غلط مناطق قبلی، اشتغال بیش از یک میلونی زنجیره تامین پوشاک را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

افزایش مناطق آزاد توسط دبیر تشخیص مصلحت نظام

مسلما رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص نظارت جدی بر واردات محصولات نهایی همچنین مبارزه جدی با قاچاق کالا از مبادی ورودی تا سطح عرضه یکی از مهمترین دلایل لزوم نظارت حداکثری بر عملکرد مناطق آزاد کشور است.

لذا با توجه به عدم رفع مشکلات مناطق آزاد قبلی و تبدیل شدن این مناطق به یکی از مهمترین سکوهای واردات به کشور، عدم نظارت بر عملکرد این مناطق و همچنین عدم تعیین تکلیف اصلاحیه قانون مناطق آزاد در مجلس، خواهشمند است از افزایش مناطق مزبور جلوگیری بعمل آمده و تحقیق و تفحص از عملکرد قبلی این مناطق نیز صورت پذیرد. ضمن اینکه اصلاح قانون مناطق آزاد نیز یکی از مطالبات بخش خصوصی است که پیشنهادات مرتبط با این موضوع قبلا ارائه شده و به پیوست ارسال می شود.

 

با تشکر و تجدید احترام

سعید جلالی قدیری- دبیر اتحادیه

 

 

 

 

لینک کوتاه:                          https://fesadsetiz.ir/z9md

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا