استان ها

محکومیت ۹۴۶ میلیارد ریالی متخلفان اقتصادی در همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از جریمه بیش از ۹۴۶ میلیارد ریالی متخلفان اقتصادی در همدان خبرداد و گفت: از ابتدای امسال تا ۲۲ خردادماه، ۳۱۶۶ پرونده به تعزیرات حکومتی استان وارد شده که از این تعداد ۲۸۵۱ پرونده مختومه شده و متخلفان به پرداخت بیش از ۹۴۶ میلیارد و ۷۵۴ میلیون و ۸۵۹ هزار ریال محکوم شدند.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی ؛ مرضیه یونسی چهارشنبه ۲۳ خرداد در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در بخش کالا و خدمات ۲۷۴۷ پرونده وارد تعزیرات شده که به ۲۴۶۰ پرونده رسیدگی شده و متخلفان به پرداخت بیش از ۶۴۱ میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

وی با اشاره به رسیدگی به ۲۶۲ پرونده قاچاق کالا در این مدت، تصریح کرد: در بخش قاچاق کالا و ارز بیش از ۳۰۰ میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال و در بخش بهداشت و درمان نیز بیش از چهار میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال جریمه برای متخلفان صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با تأکید بر برگزاری گشت‌های مشترک در سطح بازار و واحدهای تولیدی این استان، اظهارکرد: از ابتدای سال تا ۲۲ خرداد ماه ۱۸۵ اکیپ از تعزیرات و ضابطین این اداره، ۱۵۱۵ بازرسی در سطح استان انجام دادند که در نهایت منجر به تشکیل ۱۰۷۵ پرونده با بیش از ۳۶ میلیارد و ۶۹۷ میلیون و ۳۴۷ هزار ریال جریمه شد.

یونسی با اشاره به تشکیل ۲۴۱ پرونده تخلف نانوایی‌های سطح استان در سال‌جاری، افزود: ۱۷۳ پرونده تخلف نانوایی‌های استان رسیدگی شده که این متخلفان به پرداخت بیش از ۳۱ میلیارد و ۶۳۴ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نانوایان تقاضای افزایش قیمت نان دارند، خاطرنشان کرد: مجموعه استان موافق افزایش قیمت نان نبوده و برهمین اساس نانوایان اقدام به کاهش وزن چانه داشتند که این موضوع را نمی‌پذیریم و نانوایان باید براساس سیاست‌های دولت پیش بروند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره ه تخلفات مرغ فروشان و کشتارگاه‌های مرغ، بیان کرد: در این مدت ۶۰ پرونده تخلف در این حوزه تشکیل شده است که ۵۵ پرونده رسیدگی شده و بیش از یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال جریمه صادر شده است.

یونسی با بیان اینکه در حوزه لباسفروشی و کیف و کفش نیز۸۱ پرونده تشکیل شده است، یادآور شد: در استان همدان ۸۱ پرونده در حوزه لباسفروشی و کیف و کفش تشکیل شده که از این تعداد به ۷۴ پرونده رسیدگی شده است و متخلفان این حوزه به پرداخت بیش از دو میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی بیشترین تخلف بازار همدان را عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم صدور فاکتور دانست و افزود: در حوزه میوه فروشان نیز ۴۵ پرونده تعزیراتی تشکیل و به ۳۷ پرونده رسیدگی شده که در نهایت متخلفان به پرداخت بیش از ۹۵۹ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

یونسی با اشاره به پرونده مهم در حوزه قاچاق کالا در شهرستان فامنین، خاطرنشان کرد: پرونده حمل ۳۲۹ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی، خارج از ضوابط تعیینی دولت به ارزش ۱۵ میلیارد و ۸۶۶ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان فامنین رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: شعبه با توجه به نحوه کشف و ارائه نشدن مدارک گمرکی، اتهام انتسابی را محرز و با توجه به سوابق متهم، علاوه بر ضبط سیگارهای کشف شده و جلوگیری از ۱۶ ماه رانندگی با وسیله نقلیه، متخلف ردیف اول را با در نظر گرفتن ارزش ریالی تخلف جایگزین ارزش خودرو حامل و پس از کسر معادل ریالی روزهای بازداشت، در مجموع به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

به گفته یونسی، شعبه اتهام مباشرت در حمل کالای قاچاق، نفر دوم را محرز و این متخلف را به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۸۶۳ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه متخلفان در مجموع به پرداخت ۳۲ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی همدان در محور همدان-ساوه محموله قاچاق را از یک خودرو سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی به پرونده تخلف یکی از نمایندگی‌های فروش خودرو در استان اشاره کرد و افزود: هفت نفر از یکی از نمایندگی‌های فروش خودرو در استان به دلیل دریافت مبالغ اضافه شکایت داشتند که بعد از رسیدگی به این پرونده این نمایندگی به پرداخت ۱۶۱ میلیارد ریال جریمه دولتی محکوم شد.

 

منبع:ایسنا

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/dc1m

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا