دسته‌بندی نشده

مطالبه خانه سازمانی برای کارگران؛ حق مسکن چقدر کفاف می‌دهد؟

‌به گزارش روابط عمومی قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی داشتن مسکن حق هر فرد و خانواری است و طبق قانون اساسی دولت موظف است حمایت لازم را جهت تأمین مسکن مردم انجام دهد.امروزه اقشار کم‌درآمد جامعه از جمله کارگران بیش از پیش نیازمند حمایت دولت برای تهیه مسکن مناسب هستند،‌جمعی از مخاطبان فارس نیز با ثبت پویشی با عنوان، ساخت مسکن سازمانی برای کارگران مطالبه پیگیری در این موضوع را ثبت کردند.

در متن پویش این آمده است: «حق مسکن ملحوظ در قانون کار، پاسخگوی نیاز مسکن نیست و در برابر هزینه‌های سنگین رهن و اجاره‌بها بسیار ناچیز است.»

مقدار کمک‌هزینه مسکن مصوب در امسال ماهانه ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است. برخی از مخاطبان  نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند، آنها حتی در قسمت نظرات خبر هم به هزینه حداقلی ۳ تا ۸ میلیونی اجاره‌بها اشاره کرده و معتقدند حق مسکن ۹۰۰ هزار تومانی کافی نیست.

 نظرات مسکن سازمانی

کامنت یکی از مخاطبان در واکنش به حق مسکن مصوب سال 1402

 نظرات مسکن سازمانی

کامنت یکی از مخاطبان در واکنش به حق مسکن مصوب در سال 1402

یکی از حامیان پویش مذکور گفت: «من حدود ۹ سال است که کارگر هستم و هنوز هم نتوانسته‌ام خانه تهیه کنم و توان پرداخت اجاره خانه هم ندارم و در منزل پدری‌ام زندگی می‌کنم،حرف من این است که کارگر با حقوق ۶-۷ میلیونی نمی‌تواند مسکن تهیه کند. نکته این است که با طرح مسکن ملی هم نمی‌توان صاحب خانه شد، در طرح ملی مسکن، پیش‌پرداخت اول حدود ۴۰ میلیون تومان بود که ما در پرداخت پیش‌پرداخت آن ماندیم. اگر دولت بتواند چنین طرحی را پیاده کند، خیلی خوب می‌شود.»

مسکن سازمانی

کامنت یکی از حامیان ذیل پویش

طبق قانون داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت‌ها موظف هستند با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران، زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.» این جمله، عین عبارت آمده در اصل ۳۱ قانون اساسی است. از طرفی در ماده ۱۴۹ قانون کار نیز بر اهتمام کارفرمایان بر تأمین مسکن کارگران تاکید شده است.

صولت مرتضوی وزیر کار در تیرماه امسال در بازدید از پروژه ۴۰ واحدی تعاونی مسکن کارگران شهرستان بروجن، از احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه کارگران در طی ۴ سال خبر داد.

وزی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیش از این نیز‌ بر ضرورت تامین معیشت و مسکن کارگران در راستای پاسداشت منزلت کارگر تاکید کرده بود.

مسکن سازمانی

بازدید سید صولت مرتضوی، وزیر کار از پروژه ۴۰ واحدی تعاونی مسکن کارگران شهرستان بروجن

با توجه به اینکه مسکن سهم بزرگی در سبد هزینه‌های خانوار دارد، اگر شما هم خواهان اهتمام بیشتر دولت و مسؤولان مربوطه در موضوع احداث مسکن سازمانی کارگری هستید، پویش را حمایت کنید.

 

لینک کوتاه:https://fesadsetiz.ir/43pb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا