اقتصاد بین الملل

ناامیدی آلمان از کارآمدی تحریم‌ها علیه روسیه

در شرایطی که فشارهای بی سابقه آمریکا و متحدانش علیه روسیه و حمایت‌های همه جانبه آنها از اوکراین ادامه دارد، ناامیدی وزیر خارجه آلمان از کارآمدی تحریم‌ها خبرساز شده است.

به گزارش روزنامه «دیلی صاباح»، کتابی از «استفن لمبی» خبرنگار آلمانی منتشر شده که در بخشی از آن مصاحبه او با آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان آمده است.

طبق این گزارش، مصاحبه وزیر خارجه آلمان با این روزنامه نگار در تاریخ دهم جولای (19 تیر ماه) انجام و حالا منتشر شده است. بائربوک در این مصاحبه ناامیدی خود را از کارآمد بودن تحریم‌های غرب علیه روسیه اعلام کرد.

وضع کردن تحریم های شدید علیه مسکو

به نوشته دیلی صاباح، «ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه مسکو وضع کرده‌اند تا توانایی روسیه برای تامین مالی تلاش‌های جنگی خود را محدود کنند».

بائربوک اما در مصاحبه با استفن لمبی گفت: «تحریم‌های اقتصادی باید اثر اقتصادی داشته باشد اما اینطور نبوده است. (ما این را) آموخته‌ایم که با تصمیمات عقلانی، تدابیر عقلانی، توافق شده بین دولت‌های متمدن، پایان دادن به این جنگ ممکن نیست».

منطق دموکراسی در حکومت‌های خودکامه

موضوع کتابی که امروز منتشر شد، بررسی واکنش دولت آلمان به جنگ اوکراین بوده و وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با نویسنده آن گفت: «منطق دموکراسی در حکومت‌های خودکامه کار نمی‌کند».

به دنبال آغاز جنگ اوکراین، آلمان با اتخاذ مواضع هماهنگ با آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی ضمن در پیش گرفتن حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی، اقتصادی و سیاسی از اوکراین، به کارزار تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه پیوسته و مدام در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، خواستار تشدید فشارهای اتحادیه بر روسیه شده است.

 

 

 

لینک کوتاه:                          https://fesadsetiz.ir/r4go

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا